شنبه, اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی خبر

پس از کرونا درب سینمای ایران بر همان پاشنه سابق خواهد چرخید؟

۱۳۹۹-۰۱-۱۰
Reading Time: 1 min read
0

سینما مثبت: با گذشت بیش از یکماه از فراگیر شدن بیماری کرونا در کشور، کم کم دستگاه های اجرایی و متولی این موضوع با ماجرای کرونا کنار آمده و اقدامات مختلفی را برای کنترل این بیماری به کار گرفته اند.حالا این سوال مطرح می شود که آیا مسوولان کشور اقدامات مرتبط با ایام بعد از کرونا را نیز در دستور کار خود دارند یا اینکه پس از رفع کامل این بیماری، تازه به فکر این بخش از ماجرا خواهند افتاد؟

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، یکی از حوزه هایی که درخصوص ایام بعد از کرونا باید برای آن تدارک ویژه صورت گیرد حوزه فرهنگ و هنر است. حوزه ای که این روزها به واسطه تعطیلی سینماها، سالن های تئاتر، مراکز فرهنگی و… آسیب دیده است. قطعا پشت سر گذاشتن بحرانی که باعث خانه نشینی بسیاری از مردم و محدودیت دسترسی آن ها به محصولات فرهنگی شد باعث تغییر ذائقه و سلیقه مردم شده است. موضوعی که نیازمند تحقیق و بررسی است و باید هر برنامه ای در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متناسب با آن تدارک دیده شود.

قطعا این اتفاق بر سلیقه و نحوه مواجهه مردم با رویدادهای فرهنگی تاثیر خواهد گذاشت. سازمان سینمایی این روزها پس از برگزاری جلسه کارگروه کرونا و تدوین برخی برنامه ها، در حرکتی فرهنگی اقدام به انتشار کلیپ هایی با موضوع حضور پزشکان و پرستاران در فیلم های سینمایی کرده اما آیا این سازمان به ابعاد دیگر این ماجرا هم ورود کرده و مثلا بخش های تحقیقاتی و پژوهشی آن اقدام به انجام نظرسنجی درباره ذائقه و سلیقه مردم کرده اند؟ آیا این سازمان تعاملی با اهالی سینما،رسانه ها، صاحبنظران و… در این روزها دارد که از دیدگاه های آن ها درخصوص تدوین برنامه هایی برای روزهای پس از کرونا بهره مند شود؟ آیا قرار است پس از پشت سر گذاشتن این بحران، باز هم درها بر همان پاشنه سابق بچرخد و مثلا جشنواره های ُپرهزینه، بی فایده و بودجه ضایع کُن با بهانه های واهی و حرف های پوچ و توخالی به کار خود ادامه دهند و در پشت شعارهای کهنه و نخ نما شده، بودجه ای که باید به بخش های مختلف سینمای ایران و از جمله بخش تولید تزریق شود را یکجا حیف و میل کنند یا اینکه در خصوص این مسئله تجدید نظر خواهد شد و منابع محدود به شکل شایسته ای صرف خواهد شد؟ آیا از بخش ها و مجموعه هایی که در این ایام می توانستند برخی خدمات خود را به صورت غیرحضوری ارائه دهند اما به مانند «چای معطل قند»، از بیماری کرونا به عنوان وسیله ای برای انجام ندادن کارهای معمول استفاده کردند گزارش و توضیح خواسته خواهد شد؟ آیا ساختار اداری متحول شده و زمینه های لازم برای دورکاری ایجاد خواهد شد یا اینکه تمامی این مسائل پس از پایان بیماری کرونا فراموش شده و همچنان ساختار و چرخه معیوب اینبار با مشکلات و ایرادهای بیشتر به کار خود ادامه خواهد داد؟

سینما مثبت آماده انعکاس دیدگاه های سینماگران درخصوص این مطلب است.

برچسب ها: سینمای ایران،سینماپلاس،سینمامثبت،پلاس،کرونا،خانه سینما،روابط عمومی سازمان سینمایی
نوشته قبلی

ابتدا باغچه خانه سینما را بیل بزنید

نوشته‌ی بعدی

هزینه 90 تا 127 میلیون تومانی تصویب پروژه در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

نوشته‌ی بعدی

هزینه 90 تا 127 میلیون تومانی تصویب پروژه در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

روز معلم و یادی از معلم‌های مجازی

۱۴۰۴-۰۲-۱۷

خبر رسانی‌های کم ارزش در سازمان سینمایی

۱۴۰۴-۰۲-۱۶

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس