سه شنبه, اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی خبر

بازی تکراری با واژه لوث آقازاده در یک سریال نمایش خانگی

۱۳۹۸-۰۷-۲۳
Reading Time: 1 min read
0

سینما مثبت: موج سواری این روزها یکی از خصیصه‌های جدی سریال‌های شبکه نمایش خانگی است. مجموعه‌ای که در گذشته تلاش می‌کرد تا با رد شدن از خطوط قرمز و طرح داستان‌های عاشقانه ملتهب مخاطب جذب کند، حالا به سراغ موج سواری آمده و این اتفاق حتی از زمان تولید سریال‌ها آغاز می‌شود.

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، این روزها اخباری درباره سریالی تلویزیونی به نام آقا زاده منتشر می‌شود. سریالی که حامد عنقا نویسنده سریال‌های کم جان و کم رمق تلویزیون و شبکه نمایش خانگی همچون: قلب یخی، نردبام آسمان، انقلاب زیبا، تنهایی لیلا و پدر نویسنده آن است که نوعاً سریال‌های برجسته‌ای محسوب نمی‌شوند و صرفاً جزو آثاری هستند که در تلویزیون توسط مخاطبان دیده شده‌اند. در تبلیغات مربوط به جدیدترین سریال عنقا یعنی آقا زاده که این روزها با شدت فراوانی در حال اجرا است، این اثر ضدآقازادگی و ژن‌های خوب جلوه داده شده حال آنکه بیش از دو سال از طرح واژه «ژن خوب» در رسانه‌ها می‌گذرد و این اصطلاح دیگر کاملاً لوث و دستمالی شده است و نمی‌تواند برای مخاطب انگیزه‌ای برای تماشای آثار تلویزیونی ایجاد کند. ضمن اینکه ضدیت با آقازاده جماعت و طرح نکات انتقادی علیه آن‌ها نیز این روزها دیگر خریدار ندارد چون فضای مجازی پُر از افشاگری علیه این گروه است و تلویزیون نیز بارها به این مسئله و آقازاده ها پرداخته است؛ گروهی که البته بی اعتنا به این افشاگری‌ها همچنان در مسیر کسب ثروت و قدرت در حال تاختن هستند!

البته این سریال یک امتیاز دارد و آن هم آشنایی نسبی عنقا با فضای آقازادگی است چرا که در سوابق وی می‌خوانیم که فعالیتش را با روزنامه نگاری آغاز کرده و در مقطعی دبیر کارگروه هنر مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده و حالا مشاور هنری رئیس هیئت مؤسسین دانشگاه آزاد است و البته اخیراً هم به عضویت یکی از شوراهای سازمان سینمایی منصوب شده است. گذشته از این عنقا خود نیز پله‌های ترقی را به خوبی طی کرده و مثلاً سال 1378 در آغاز فعالیت به عنوان فیلم نامه نویس در تلویزیون ـ که محدوده‌ای تقریباً انحصاری است ـ موفق به نگارش متن سریالی تاریخی شده و این مسیر با نگارش آثار دیگر ادامه داده است؛ آثاری که هرچند قوت چندانی نداشته اما یکی پس از دیگری تداوم یافته تا عنقا هم اکنون به عنوان فیلم نامه نویس در تلویزیون شناخته شود.

با توجه به تجارب عنقا از حضور در جمع آقازاده‌ها، به نظر می‌رسد این سریال نمی‌تواند نگرشی جامع نسبت به پدیده آقازادگی داشته باشد چرا که قطعاً او با انتقاد طیف آقازاده‌هایی که با آن‌ها حشر و نشر دارد مواجه خواهد شد و موقعیت‌هایش به خطر خواهد افتاد و به همین دلیل شاید این فضاسازی‌های اینچنینی قرار است پوششی بر قصه تکراری سریال‌هایی از این دست باشد. کاش سازندگان سریال خط داستانی کامل‌تری از این اثر منتشر کرده و به این سؤال پاسخ دهند که بودجه تولید این سریال ضد فساد را چه کسی پرداخت می‌کند؟

برچسب ها: آقازاده،سریال،حامد عنقا،شبکه نمایش خانگی
نوشته قبلی

محمد رضا هنرمند سرافراز شد!

نوشته‌ی بعدی

آیا مرکز گسترش با مدیر عامل جدید شفافیت را لمس خواهد کرد؟

نوشته‌ی بعدی

آیا مرکز گسترش با مدیر عامل جدید شفافیت را لمس خواهد کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

ناکارآمدی؛شباهت کلیدی نمایشگاه کتاب و جشنواره فیلم فجر

۱۴۰۴-۰۲-۳۰

از صیاد تا ناریا، تلویزیون و پرده سینما در اشغال آثاری ضعیف

۱۴۰۴-۰۲-۲۸

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس