شنبه, خرداد ۱۷, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی گزارش

شیوه عجیب و مترقی سازمان سینمایی جهت سانسور اطلاعات/کارمندان انجمن سینمای جوان برای رضای خدا کار می کنند؟!

۱۳۹۸-۰۶-۰۳
Reading Time: 1 min read
0

سینما مثبت: سازمان سینمایی با حضور حسین انتظامی در رأس آن شفاف سازی را به عنوان سیاستی جدی و مهم در پیش گرفته اما برخی از اقدامات این سازمان حکایت از آن دارد که همچنان نسبت به انتشار اطلاعات مالی شفاف در این سازمان مقاومت وجود دارد و افراد صاحب نفوذ به شیوه‌ای جالب اطلاعات انتشار یافته را سانسورِ هدفمند کرده‌اند.

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، امروز گزارش عملکرد مالی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و انجمن سینمای جوانان ایران در چهار ماهه اول سال 98 اعلام شد. وقتی قرار است دسترسی رسانه‌ها به چنین اطلاعاتی فراهم شود باید این اطلاعات در درجه اول شفاف بوده و بتوان آن‌ها را به سهولت بررسی و تحلیل کرد اما عملاً قالب انتخابی برای انتشار اطلاعات مذکور بسیار مبهم و پیچیده است. مثلاً درگزارش مربوط به مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی عباراتی مانند: سقف اعتبار (ناخالص)، سقف اعتبار (خالص)، هدف کمی محقق شده، عملکرد و.. تعریف شده که برای مخاطبی که آشنا به ساختار مالی انجمن نباشد، گُنگ و مبهم است.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سرفصلی با عنوان حمایت از اکران فیلم‌های هنری و تجربی دارد حال آنکه بخش هنر و تجربه خود دارای ماهیتی مستقل است و مشخص نیست چرا باید از سوی یک مجموعه هم عرض، هنر و تجربه مورد حمایت مالی قرار گیرد؟

در بخش شورای مستند نیز هزینه‌های صورت گرفته مبهم است و صرفاً یک عدد 87 قید شده و ذکر نشده این رقم به چه افرادی و چگونه پرداخت شده است؟

 

***هزینه‌های مبهم انجمن برای آموزش فیلم سازان

درباره انجمن سینمای جوانان ایران هم وضع به همین منوال است و مثلاً بخشی به نام «حمایت از اکران فیلم در مناطق غیربرخوردار به صورت سینما سیار» وجود دارد حال آنکه چنین وظیفه‌ای می‌تواند به عهده سینما شهر باشد یا اینکه توسط بخش‌های دیگر نظام مانند کمیته امداد انجام شود.

گزارش مالی انجمن سینمای جوان شفاف‌تر است. مثلاً با تقسیم بندی اسامی کارگردان‌ها و مبلغ پرداخت شده در 4 ماهه اول 98 و مبلغ کل قرارداد می‌توانید متوجه شوید هر کارگردانی چه دستمزدی از انجمن دریافت کرده است.

یک سرفصل جدی و مفصل در حمایت‌های انجمن شامل حمایت از برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی فیلم سازی توسط سینمای جوان است که حتی در شهرهای بزرگی مانند تهران، اصفهان، کرج، شیراز که از امکانات مختلف آموزشی برخوردار هستند و مدرسه‌های آموزش سینمایی متعدد در دسترس آن‌ها هست هم صورت گرفته است. مثلاً در تهران انجمن بابت موضوع‌های آشنایی با سینما، تصویربرداری، صدا، تدوین، کارگردانی کلاس برگزار کرده و هزینه‌ای حدود 10 یا شاید هم 100 میلیون تومان پرداخت کرده چون مشخص نیست ارقام ذکر شده در این بخش به ریال است یا تومان؟!

درخصوص این هزینه‌ها نیز سؤال‌هایی وجود دارد. بیشترین رقم پرداختی به کارگاه فیلم سازی دو ماهه با روش استاد محور است که مبلغ 000/900/27 است که بابت 45 جلسه پرداخت شده و اگر بر اساس ریال محاسبه شود، بابت هر جلسه به استاد 62 هزار تومان پرداخت شده و اگر بر اساس تومان در نظر بگیریم، استاد هر جلسه 620 هزار تومان گرفته است. در همین تهران کمترین رقم به کارگاه تدوین و صدا پرداخت شده که بابت 12 جلسه 2700000 پرداخت گردیده که بازهم اگر بر اساس ریال در نظر گرفته شود مبلغ هر جلسه 22500 تومان است که بسیار اندک است و اگر بر اساس تومان در نظر گرفته شود، 225 هزار تومان است.

 

***عدم اشاره به هزینه‌های جاری

بخش مهمی از فهرست هزینه‌های بخش دولتی شامل «هزینه‌های جاری حقوق و دستمزد» است که متاسفانه در هر دستگاهی رقم بالایی را شامل می‌شود. مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به شکلی مبهم هزینه صورت گرفته در این بخش را اعلام کرده اما انجمن سینمای جوانان، این سرفصل مهم را در گزارش خود فاکتور گرفته که این احتمالاً به معنای آن است که کارکنان این نهاد، در چهار ماهه اول امسال به صورت صلواتی و برای رضای خدا کار کرده‌اند و حقوقی دریافت ننموده‌اند!

نکته مهم‌تر اینکه هر دو نهاد هیچ اشاره‌ای به هزینه مکان و ساختمان نکرده‌اند. هر دو این بخش‌ها در منطقه گران قیمتی از شهر دارای تشکیلات و ساختمان هستند؛ مرکز گسترش در حوالی سید خندان و انجمن در خیابان گاندی و قاعدتاً باید هزینه اجاره دفاتر فوق نیز محاسبه شود تا معلوم گردد داشتن هر یک از این تشکیلات چه هزینه‌ای را بر دوش سینمای ایران گذاشته و این هزینه چه تناسبی با عملکرد و دستاوردهای هر یک از این نهادها دارد؟!

سینما مثبت آماده انعکاس دیدگاه‌های افرادی که اسامی اشان در این خبر آمده درباره مطالب طرح شده است.

 

مطالب مرتبط:

گزارش عملکرد مالی انجمن سینمای جوانان ایران در چهار ماهه اول سال 98

 

گزارش عملکرد مالی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در چهار ماهه اول سال 98

برچسب ها: سازمان سینمایی،سینماپلاس،سینمامثبت،انجمن سینمای جوانان ایران،مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی
نوشته قبلی

رضا استادی در گفت و گو با برنا: عصر جدید برای صدا و سیما تخم دو زرده نگذاشته است!

نوشته‌ی بعدی

امتیاز برگزاری بخش بین الملل فیلم فجر در «اتاق میرکریمی» باقی ماند

نوشته‌ی بعدی

امتیاز برگزاری بخش بین الملل فیلم فجر در «اتاق میرکریمی» باقی ماند

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

نماوا اقدام به خودکشی رسانه‌ای کرده است؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۲

زندگی برادران خیامی مستند شد

۱۴۰۴-۰۳-۰۷

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس