سینما مثبت: «مخاطب» مهمترین ویژگی هر جشنواره و رویداد فرهنگی است که باید برای رسیدن به آن برنامه ریزی و تلاش کند. در شرایطی که بخش بین الملل فیلم فجر طی سه دوره برگزاری موفق به جذب درست مخاطبان نشده و حتی در میان سینماگران ایرانی هم منتقدان و مخالفان جدی دارد، حالا در آستانه برگزاری چهارمین دوره به سراغ برنامههایی فرعی رفته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، انتخاب فیلمهای نمایش داده شده در جشنوارههای مختلف، کیفیت ضعیف آثار، عدم توجه به سلیقه عمومی در انتخاب فیلم و… برخی از دلایلی است که باعث شده تا بخش بین الملل فیلم فجر با اقبال مخاطبان مواجه نشود و در عمل، فوت کورد مجموعه چارسو که میزبان این رویداد است، همیشه شلوغتر از سالنهای نمایش آن بوده است. حالا در آستانه برگزاری چهارمین دوره، مدیر رویدادهای شهری این رویداد اعلام کرده «تصمیم گرفتیم امسال سطح شهر را به صورت جدیتری درگیر حال و هوای جشنواره کنیم.»
این مطلب در حالی عنوان شده که رویداد فوق هنوز موفق نشده حتی علاقه مندان به فیلم خارجی را درگیر خود کند.
این مسوول همچنین در بخش دیگری از گفت و گوی خود با ستاد خبری عنوان کرده «برخی از این جشنوارهها در منطقه برای خودشان برند هستند اما در زمان برگزاری تاثیری در سطح شهر ایجاد نمیکنند و نمیتوانند گردشگر فرهنگی به شهر جذب کنند و این طور به نظر میرسد که این پیشآمدهای فرهنگی کاملاً جدا از شهر هستند ولی در این دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر شرایطی فراهم میشود که رویدادهای شهری نیز فعال باشند.»
یعنی باید در زمان برگزاری امسال رویداد فوق منتظر باشیم تا گردشگرانی برای حضور در رویداد فوق به جشنواره بیایند؟!
وحید قاسمی در ادامه از اختصاص حدود ۴۰ بیلبورد شهری به پوسترهای جشنواره جهانی فیلم فجر خبر داده و گفته است: روی این پوسترها دیالوگهای ماندگار تاریخ سینمای ایران که حوزه انسان، خانواده و اخلاق را مورد توجه قرار میدهد، هک شده است!!!
این سخن در حالی بیان شده که «هک» به معنای نفوذ به سیستم رایانهای و از جمله اقدامات مجرمانه است که مجازاتهایی را نیز از نظر قانونی در پی دارد و مدیر مذکور باید از عبارت «درج» بهره میگرفت نه هک!
رویدادی با این درجه اعتبار مالی، بهتر است با استخدام یک ویراستار و کنترل اخبار پیش از انتشار، فضایی را فراهم کند تا از بروز چنین اشتباههایی جلوگیری شود.
/امیر استادی/