سینما مثبت: با پایان پخش سریال پدر، انتشار اخباری درباره ساخت سری دوم این سریال، سوالی را در ذهن رسانه ها ایجاد کرده است: آیا این سریال مجبور به تغییر مسیر شده و خود را با شرایطی جدید وقف داده است؟
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، از سال های بسیار دور در صدا و سیما علاقه فراوانی به ارائه «الگوی زن مطلوب ایرانی» وجود داشته است. بر اساس این الگو، زن مطلوب زنی است که هم در اجتماع و هم در خانه حضوری فعال دارد و البته حضور اجتماعی اش مانع از ایفای وظایف او در کانون خانواده و بخصوص تربیت فرزند نمی شود. یک شاخصه مهم این زن انتخاب آزادانه و آگاهانه «پوشش چادر» است که در سال های پس از انقلاب در سریال هایی مانند: به رنگ صدف، خاله سارا، در پناه تو و… دنبال شده است. در سال های اخیر اما تولید و پخش سریال «شهرزاد» با حضور ترانه علیدوستی که در این سریال پوشش عرف زمان خود ـ کت دامن ـ را انتخاب کرده بود، این زنگ خطر را ایجا کرد که نکند چنین کاراکتری به تصویر ذهنی غالب در فضای رسانه ای تبدیل شود. شهرزاد گذشته از آنکه در رشته پزشکی تحصیل می کرد، مادری دلسوز، عروسی خوب و البته معشوقه ای حسرت برانگیز بود که این ویژگی ها در کنار فعالیت های اجتماعی ترانه علیدوستی با رنگ و بویی فمینیستی زنگ خطری را در ذهن برخی مدیران رسانه ای ایجاد کرد.
به نظر می رسد تولید سریال پُر آه و گذاز و سوزناک پدر آن هم با حضور «مهدی سلطانی» در نقش محوری پدر، یکی از اولین واکنش ها نسبت به سریال شهرزاد و کاراکتر محوری آن ترانه علیدوستی باشد. اینکه در سریال پدر به شکلی ناشیانه تکامل دختری از مانتو به چادر و سپس مذهبی شدن وی نمایش داده می شود، به شدت یادآور تلاش های مسوولان صدا و سیما برای معرفی این الگو به جامعه است اما ظاهرا درباره این سریال شیطنت های بازیگر نقش اصلی سریال ـ ریحانه پارسا ـ و انتشار عکس هایی از وی در فضای مجازی باعث شده تا سازندگان سریال در ادامه حضور بازیگر در سریال دچار تشکیک شده و در خبری که اخیرا اعلام کرده اند بر این نکته تاکید کرده اند که «فصل جدید بر نقش شخصیت پدر با حضور مهدی سلطانی تاکید خواهد داشت و قصه ای که نوشته شده است هیچ وابستگی به دیگر بازیگرها به جز این شخصیت و کاراکتر مادر با بازی لعیا زنگنه ندارد و قصه به شکل دیگری از نگاه یک پدر در جریان دیگری اتفاق می افتد.»