یکشنبه, اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی جشنواره سی و ششم

حیدریان توقف برگزاری جشنواره جهانی فجر را به رأی بگذارد

۱۳۹۷-۰۲-۲۴
Reading Time: 1 min read
0

سینما مثبت: نامه نگاری اخیر سینماگران خطاب به رییس سازمان سینمایی در مخالفت با ادامه برگزاری بخش بین الملل فیلم فجر در قالب جشنواره‌ای مستقل، رییس سازمان سینمایی را در موضع تصمیم گیری نسبت به این رویداد پُرهزینه و بی فایده قرار داده است اما آیا حیدریان می‌تواند در این زمینه دست به تصمیمی جدی بزند؟

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، رییس سازمان سینمایی به عنوان مدیری قدیمی و به شدت محافظه کار تقریباً دنباله رو شیوه‌های «حجت الله ایوبی» در سینمای ایران است. در این شیوه مدیریتی به جای طراحی درست و اصولی ساز و کارها، رییس این سازمان با شناسایی کانون‌های قدرت اقدام به پرداخت «سهم» هر گروه می‌کند و با خیالی آسوده از اعتراض‌های احتمالی و لابی‌هایی که ممکن است قدرتمندان سینما در خارج از حیطه مدیریت وی ایجاد و قدرت او را تهدید کنند، به مدیریت سینما می‌پردازد. حیدریان نیز تا اینجای کار سهم معدود کانون‌های قدرت فعال در سینما را داده است. مثلاً به فیلم ساز کم استعدادی که علاقه فراوانی به «جهانی شدن» دارد، اجازه داده فیلمش خارج از ضوابط اکران، بر پرده سینماها باشد و در جایی دیگر به فیلم وابسته به یک «کانون قدرت» اجازه اکران طولانی مدت داده است. جشنواره سی و پنج هزار تومانی ـ همان بخش بین الملل فیلم فجر ـ نیز امتیاز ویژه او به گروهی از سینماگران به سرپرستی «رضا میرکریمی» است؛ سینماگرانی که اغلب از مدیران بازنشسته هستند و این امکان وجود دارد که جایی متعرض قدرت مطلقه رییس سازمان سینمایی شوند. در واقع حیدریان با مشغول کردن این افراد در معرکه‌ای به نام «جشنواره بین الملل» مانع از دردسرهای احتمالی آن‌ها می‌شود والا کیست که نداند دستپخت میرکریمی و رفقا، هیچ تناسبی با جشنواره‌های بین المللی ندارد و این رویداد با آن حجم از شلوغی و سر و صدا، بیشتر شبیه «بازار تره بار و میوه» است تا جشنواره‌ای سینمایی!

در هفته‌های اخیر  پیگیری های رسانه های مستقل باعث شد تا ماهیت واقعی این جشنواره برملا شود و در پی آن سینماگران نیز وارد میدان شدند و به مخالفت علنی با این رویداد پرداختند. حالا «محدودیت‌های ارزی» نیز به عاملی مهم برای بستن پرونده جشنواره مستقل بین الملل تبدیل شده است. پیشنهاد می‌شود اگر حیدریان با این جشنواره محفلی و متولیان آن رودربایستی دارد و امکان تصمیم گیری قاطع درباره این رویداد را ندارد، تداوم برگزاری مستقل آن را در میان اهالی سینما به رأی بگذارد تا در مقابل طیف زیاده خواه سینما که ممکن است برای او حاشیه‌هایی ایجاد کنند خود را مصون کرده و مسوولیت لغو این رویداد را به گردن خود اهالی سینما بیندازد.

 

مطالب مرتبط: 

 

جشنواره سی و پنج هزار تومانی سرانجام یکی از دستاوردهایش را «رو» کرد

 

سینماگران این بار حیدریان را به حساب آوردند!/لابی مخالفان بین الملل فیلم فجر برای پایان دادن به سلطه میرکریمی ها بر بین الملل سینما

برچسب ها: جشنواره جهانی فیلم فجر،رضامیرکریمی،میهمانان خارجی جشنواره فیلم فجر،سینماپلاس،سینمامثبت،پلاس،plus
نوشته قبلی

جشنواره سی و پنج هزار تومانی سرانجام یکی از دستاوردهایش را «رو» کرد

نوشته‌ی بعدی

فیلم‌های عطاران برای بچه‌ها بد است و این فیلم خوب؟!

نوشته‌ی بعدی

فیلم‌های عطاران برای بچه‌ها بد است و این فیلم خوب؟!

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

از صیاد تا ناریا، تلویزیون و پرده سینما در اشغال آثاری ضعیف

۱۴۰۴-۰۲-۲۸

مدیران مومن و انقلابی تلویزیون هم عاشق بوروکراسی سنگین هستند؟

۱۴۰۴-۰۲-۲۶

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس