سینما مثبت: همزمان با برگزاری بخش بین الملل فیلم فجر رسانه های مختلفی به تولید محتوا درباره این رویداد می پردازند. در شرایطی که اخبار لحظه ای جشنواره در رسانه های موبایلی و حتی رسانه های ویدئو محور همچون «شبکه تماشا» و «آرت تاکس» با سرعت بالا منتشر می شود، انتشار دو رسانه کاغذی درباره جشنواره آن هم از یک منشاء واحد جای سوال دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت،
این روزها در جشنواره فجر دو ویژه نامه مکتوب منتشر می شود. اولی با نام «هنر و سینما» و دیگری با نام «نشریه روزانه». می توان تصور کرد که نوشتن درباره یک جشنواره فرمایشی کم رونق آن هم در قالب بولتن روزانه چقدر کار سخت و طاقت فرسایی است و از این حیث باید به خبرنگاران فعال در این رسانه ها خسته نباشید گفت اما نمی توان تصور کرد به چه دلیل باید یک جشنواره در این ابعاد دو بولتن روزانه داشته باشد و نام یک نفر بر سر در هر دو بولتن قرار گیرد! نکته قابل تامل دیگر این است که حتی فرم ارائه، گرافیک، صفحه آرایی و چاپ هر دو رسانه هم یکسان است و این یعنی مسوول واحد این نشریات که احتمالا با یک سفارش اختصاصی و جذاب از سوی جشنواره جهانی مواجه شده، آنقدر فرصت نداشته که لی آوت متفاوتی برای نشریه روزانه طراحی کند و با یک هویت گرافیکی نسبتا واحد و با اندکی تغییر هر دو رسانه را تولید و چاپ می کند! حتی طرح جلدهای این نشریات و چینش مطالب نیز بسیار مشابه یکدیگر است و اگر از صفحه اول و لوگو چشم پوشی کنیم، می توان صفحات لایی این دو نشریه را لای یکدیگر قرار داد و میان میهمانان توزیع کرد!
امید است مسوولان جشنواره درباره عدد و رقم پرداختی بابت انتشار این دو نشریه، شمارگان و میزان کاغذ مصرفی برای هر دو نشریه توضیحاتی ارائه کنند.