سه شنبه, تیر ۱۰, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی خبر

فیلم‌های «درنیامده» حاصل «سینمای محفلی»

۱۳۹۷-۰۱-۰۶
Reading Time: 1 min read
0

سینما مثبت: تماشاگران فیلم‌های سینمایی هرسال شاهد آثاری هستند که در بسیاری از موارد «غیر منطقی» به نظر می‌رسند. سؤال این است که این فیلم‌ها محصول چه شرایطی است و چگونه تولید می‌شوند که اینگونه غیر منطقی و غیر قابل باور هستند؟

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر تماشاگران سینمایی شاهد آثاری بودند که در برخی موارد حتی در بدیهی‌ترین جزئیات نیز به شدت غیر قابل باور و بی منطق بودند. مثلاً در فیلمی سینمایی زنی که قرار است به عنوان یک زن پیشرو، نمادی از زن‌های مستقل باشد، نسبت به تجاوزی که به وی صورت گرفته بی اعتنا است و حاضر به شکایت بابت این مسئله نیست! در فیلم دیگری نقطه عطف داستان بر پاره کردن یک وکالتنامه استوار شده است حال آنکه با پاره شدن یک وکالتنامه می‌توان کپی آن را تهیه کرد. در فیلمی دیگر شخصیت داستان با باز کردن لپ تاپ دوست دختر خود به اینترنت وصل می‌شود! این اتفاق‌های به ظاهر کم اهمیت در کلیت فیلم‌ها نیز تسری یافته و اغلب با آثاری ضعیف مواجهه هستیم. آثاری که در نشست‌های خبری جشنواره فیلم فجر و پس از آن سازنده اثر باید خود را به فیلم «سنجاق» کند و درباره بخش‌های مختلف فیلم خود آسمان و ریسمان ببافد تا مخاطب اثرش را بپذیرد.

فیلم‌های اینچنینی نه محصول خِرد جمعی بلکه محصول جلسات محفلی است که در آن فیلم سازان در دنیای محدود خود به خیال پردازی پرداخته و مطابق با ذهنیات خود آثارشان را می‌نویسند و سپس آن‌ها را تبدیل به فیلم می‌کنند. فیلم‌هایی که به واسطه کمترین انطباق با زندگی مخاطب واقعی سینما، کورسویی کم رمق را ایجاد کرده و خیلی زود به فراموشی سپرده می‌شوند.

برچسب ها: فیلم نامه نویسی،فیلم سازی،سینمای ایران،سینمامثبت،پلاس،plus
نوشته قبلی

بخش بین الملل فیلم فجر سرانجام «فرمول» اختراع کرد

نوشته‌ی بعدی

پشت پرده انتخابات اخیر کانون کارگردانان

نوشته‌ی بعدی

پشت پرده انتخابات اخیر کانون کارگردانان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

پس از جنگ دوازده روزه صدا و سیما را کوچک و چابک کنید

۱۴۰۴-۰۴-۰۹

نکته‌های رسانه‌ای جنگ دوازده روزه اسرائیل با ایران

۱۴۰۴-۰۴-۰۸

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس