سه شنبه, اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی جشنواره سی و ششم

«به وقت شام» نماینده ایران در اسکار می‌شود؟

۱۳۹۶-۱۱-۲۵
Reading Time: 1 min read
0

 

سینما مثبت: ابراهیم حاتمی کیا فیلم ساز «ارگانیِ معترض» در یک هفته اخیر به قهرمان بلامنازع تلگرام و روزنامه‌ها تبدیل شده است. این روزها در مترو، اتوبوس و جمع‌های خانوادگی کمتر کسی را می‌توان یافت که فیلم اعتراض او را در جشنواره فیلم فجر ندیده یا در حال تماشای این فیلم نباشد. بعد از انتشار فیلم سراسر تمجید و تعریف «رضا رشید پور» در برنامه هفت از فیلم حاتمی کیا، این سوال پیش آمده که منشاء اعتراض وی واقعا چه بوده است؟

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، در روزهای اخیر اظهار نظرهای مختلفی در فضاهای رسمی نسبت به این فیلم مطرح شده است. سینما مثبت با محترم شمردن حق سازندگان این فیلم و شخص ابراهیم حاتمی کیا نسبت به پاسخگویی به مطالب درج شده در سینما مثبت، چند اظهار نظر غیر رسمی طرح شده در فضای مجازی را به شرح زیر منتشر می‌کند:

 

 

سردار و امپراطور ـ سید فیاض موسوی (کارگردان و نویسنده تلویزیونی)

 

ایذائی : آزار و اذیتی – به ستوه آورنده -خسته کننده – ساختگی – دروغی
عملیات ایذایی به قصد فریب دشمن و برای خریدن وقت برای نیروهای خودی انجام می‌شود. مثلا وقتی دشمن قصد حمله به مواضع خودی داشته باشه با عملیات ایذائی نه تنها تاخیر در قصد دشمن صورت می‌گیرد بلکه با مهیا کردن شرایط ، عملیات گسترده‌ای برای زمین گیر کردن طرف مقابل طراحی می شود. به عبارت دیگر ایذا یعنی تحت فشار قرار دادن دشمن و بیشتر جنبه روانی دارد.
دقیقا با همین عملیات ایذائیِ حاتمی‌کیا و گردوخاکی که ایجاد کرد شیخ طادی با امپراتور جهنمش قسر دررفت.

پ‌.ن: فیلم امپراطور جهنم، یک فیلم سفارشی بسیار بد و احمقانه با بودجه‌ای سرسام آور

 

چرا پشت حاج قاسم پنهان شدی؟ ـ احمد عبدالرحیمی (مستند ساز)

متاسفم برای بچه حزب اللهی هایی که برای حاتمی کیا کمپین حمایتی ساختند ،‌ بصیرت و هوشمندی شما کجا رفته ؟ این کارگردان اگر چیزی در چنته داشت که پشت نام حاج قاسم و سپاه پنهان نمیشد!!!‌ ،‌قدری تحقیق باید کرد قدری تفکر لازم هست

موج مرده
به رنگ ارغوان
گذارش یک جشن
به وقت شام

دم از حاج قاسم زدن
نام اوج رو خرج کردن
از سپاه هزینه کردن
پای بچه های حزب للهی رو به میان کشیدن
میلیاردی دست مزد گرفتن
به میر حسین موسوی رای دادن
به روحانی رای دادن

بصیرت بصیرت

 

آقای حاتمی کیا خودت خجالت نکشیدی؟ ـ کمال رستمعلی

از حرف های ابراهیم حاتمی کیا در اختتامیه ی جشنواره یِ فیلمِ فجر ابدا تعجب نکردم. او سال هاست همین است؛ به همین اندازه تندخو، به همین اندازه بی منطق، به همین اندازه طلبکار و همیشه طلبکار و باز هم طلبکار، به همین اندازه نقدناپذیر و به همین اندازه لوس.

کارگردانی که همیشه در حالِ گرفتن جایزه است و همیشه هم به همه و از جمله به کسانی که به او جایزه می دهند معترض است. چنان فضایِ… برایِ خود ساخته است که نمی تواند کم ترینِ نقدی را تاب بیاورد.

برادر من! فیلمی ساخته ای و از نظر عده ای فیلمی خوب و از نظرِ جمعی دیگر چرند است. این همه عصبانیت برای چیست؟! خودت شرم نکردی با این سن و سال و این همه سال فیلم ساختن مثلِ بچه ها رفتی پشتِ اسم شخصی دیگر پنهان شدی؟! چون فلانی با دیدنِ فیلم گریه کرد همه ملت باید گریه کنند؟! این منطق و استدلال توست؟!

تو که همیشه پولِ فیلمت را می دهند، همیشه و به هر ترتیب سیمرغ می گیری، بعد از هر جشنواره فجر هم در یک میلیون مراسم دیگر شرکت می‌کنی و در آن برنامه ها هم مورد  تقدیر و تشویق قرار می گیری، در واقع تمامِ امکانات و فرصت ها و توانِ فرهنگی کشور بسیج شده اند که آب توی دلت تکان نخورد، حالا چند منتقد هم فیلمت را دوست ندارند، این همه هیاهو برای چیست؟!

کاش حواست بود دارند تماشایت می کنند، کاش حواست بود این حرف ها و رفتار عجیبت در تاریخ ثبت می شود، کاش حواست بود وقتی از این و آن اسم می آوردی که با دیدن فیلم من گریه کردند و این شد دلیلِ خارق العاده بودنِ فیلمت، چه چشم ها که به تاسف و شرم به زمین خیره شد.

کارگردانِ فیلم هایِ محبوبم “دیده بان” و “مهاجر”!
کارگردانِ فیلم هایِ به شدت بد و شعاریِ “گزارش یک جشن” و “بادیگارد”!
کارگردانِ فیلمِ فرم زده و ناامید کننده “به وقت شام”!

تو فقط یک کارگردانی؛ کارگردانی که روزی فیلم های خوب “هم” می ساخت و مدت هاست فیلم نمی سازد و در حالِ شعار دادن است؛ شعار دادن توی ِ فیلم هایش، شعار دادن بیرونِ فیلم هایش، شعار دادن موقعی که سیمرغ می گیرد، شعار دادن موقعی که برایِ و به نفعِ جنبش سبز فیلم می سازد، شعار دادن موقعی که تغییر موضع داده و برایِ نظام فیلم می سازد. و فقط همین. نه بیشتر.

 

عالی جناب حاتمی کیا ـ نظام کیایی (مدیر صدا پیش کسوت)

من نه سر پیازم و نه ته پیازم
جسارتا بخود اجازه میدهم فقط پیشنهاد کنم
حال که سینمای ایران به دلیل پیشرفت نماینده ای در حد ارسال به اسکار ندارد
عالی جناب حاتمی کیا مظلوم و حقشان همیشه خورده را شخصا به اسکار بفرستیم
تا جهان بچشم ببیند که سینمای بزرگ ایران در چه مسیری از جهان و فرهنگ سینماست.

برچسب ها: انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران،سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر،سینماپلاس،سینمامثبت،پلاس،اخبار سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر،حواشی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر،plus
نوشته قبلی

معترض‌های ارگانی دست از سر جشنواره برنمی‌دارند!

نوشته‌ی بعدی

مدیرعامل خانه سینما در رفع توفیق فیلم‌های مسئله دار چه «سودی» دارد؟

نوشته‌ی بعدی

مدیرعامل خانه سینما در رفع توفیق فیلم‌های مسئله دار چه «سودی» دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

ناکارآمدی؛شباهت کلیدی نمایشگاه کتاب و جشنواره فیلم فجر

۱۴۰۴-۰۲-۳۰

از صیاد تا ناریا، تلویزیون و پرده سینما در اشغال آثاری ضعیف

۱۴۰۴-۰۲-۲۸

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس