یکشنبه, اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر

رنگ و بوی «کمونیسم» در دعواهای قاتل اهلی

۱۳۹۵-۱۱-۱۸
Reading Time: 1 min read
0

سینما مثبت: سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در حاشیه نمایش فیلم سینمایی «قاتل اهلی» به محملی برای «چاقو بده ـ تیشه بگیر» کارگردان و تهیه کننده این فیلم تبدیل شده و برخی افراد نیز با دفاع‌های عجیب خود از این ماجرا، یاد و خاطره دوران کمونیسم را زنده کرده‌اند!

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، اختلاف نظر «مسعود کیمیایی» کارگردان این فیلم با «منصور لشگری قوچانی» تهیه کننده این اثر و همچنین نامه تُند و تیز «پرویز پرستویی» به کارگردان فیلم مذکور موضوعی است که این روزها همه اهالی رسانه از آن با خبر هستند. واقعیت ماجرا هم این است که حجم بالای حضور بی مورد و کم ربط «پولاد کیمیایی» در فیلم قاتل اهلی، گذشته از آنکه بازی و نقش «پرویز پرستویی» را در این اثر تحت الشعاع قرار داده و آن را کمرنگ نموده، به شدت این فیلم را به اثری موزیکال از جنس سینمای دختر ـ پسری و کنسرتی دهه هفتاد و هشتاد نزدیک نموده است. حالا در میانه این دعوا برخی طرفداران کیمیایی با نامه نگاری‌های خود، تهیه کننده این فیلم را شماتت کرده و با لحنی تحقیر آمیز از وی به عنوان «صاحب سرمایه» و «دست اندرکار آگهی تلویزیونی» نام می‌برند. این «سرمایه گذار ستیزی» در شرایطی رخ می‌دهد که سینمای ایران سال‌هاست با مشکل جذب سرمایه مواجه است و قطعاً چنین برخوردهایی تأثیر فراوانی در دلسردی بخش خصوصی برای حضور در این عرصه خواهد گذاشت. آقایانی که این روزها پی در پی واژه «تهیه کننده» را تحقیر می‌کنند، تاکنون چند ریال از جیب خود بابت ساخت یک اثر سرمایه گذاری کرده‌اند و آیا جز این است که در مواقعی که تصور می‌کردند فیلم «بفروش» است، خود در مقام تهیه کننده وارد شده‌اند و در مواقعی که سوژه‌ای سفارشی و بی اهمیت بوده، دست به دامن تهیه کننده‌ای ـ دولتی یا خصوصی ـ شده و با سرمایه او فیلمی ضعیف ساخته‌اند؟

یکی از ویژگی‌های مهم قاتل اهلی تولید پُر و پیمان آن است و امید است چنین افرادی که این روزها داعیه «تهیه کننده ستیزی» دارند، روزی خودشان دست به جیب شده و از سرمایه‌هایشان فیلم بسازند و بی اعتنا به مبحث سرمایه و بازگشت آن، فیلم خود را به میدانی برای شکوفایی قوم و خویش تبدیل نمایند.

برچسب ها: انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران،سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر،سینماپلاس،سینمامثبت،پلاس،اخبار سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر،حواشی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر،plus
نوشته قبلی

جشنواره فجر و پدیده‌ای عجیب به نام «محمد حیدری»

نوشته‌ی بعدی

چگونه جشنواره فجر «دستی ـ دستی» خودش را به فنا می‌دهد؟

نوشته‌ی بعدی

چگونه جشنواره فجر «دستی ـ دستی» خودش را به فنا می‌دهد؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

از صیاد تا ناریا، تلویزیون و پرده سینما در اشغال آثاری ضعیف

۱۴۰۴-۰۲-۲۸

مدیران مومن و انقلابی تلویزیون هم عاشق بوروکراسی سنگین هستند؟

۱۴۰۴-۰۲-۲۶

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس