سینما مثبت: سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در حاشیه نمایش فیلم سینمایی «قاتل اهلی» به محملی برای «چاقو بده ـ تیشه بگیر» کارگردان و تهیه کننده این فیلم تبدیل شده و برخی افراد نیز با دفاعهای عجیب خود از این ماجرا، یاد و خاطره دوران کمونیسم را زنده کردهاند!
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، اختلاف نظر «مسعود کیمیایی» کارگردان این فیلم با «منصور لشگری قوچانی» تهیه کننده این اثر و همچنین نامه تُند و تیز «پرویز پرستویی» به کارگردان فیلم مذکور موضوعی است که این روزها همه اهالی رسانه از آن با خبر هستند. واقعیت ماجرا هم این است که حجم بالای حضور بی مورد و کم ربط «پولاد کیمیایی» در فیلم قاتل اهلی، گذشته از آنکه بازی و نقش «پرویز پرستویی» را در این اثر تحت الشعاع قرار داده و آن را کمرنگ نموده، به شدت این فیلم را به اثری موزیکال از جنس سینمای دختر ـ پسری و کنسرتی دهه هفتاد و هشتاد نزدیک نموده است. حالا در میانه این دعوا برخی طرفداران کیمیایی با نامه نگاریهای خود، تهیه کننده این فیلم را شماتت کرده و با لحنی تحقیر آمیز از وی به عنوان «صاحب سرمایه» و «دست اندرکار آگهی تلویزیونی» نام میبرند. این «سرمایه گذار ستیزی» در شرایطی رخ میدهد که سینمای ایران سالهاست با مشکل جذب سرمایه مواجه است و قطعاً چنین برخوردهایی تأثیر فراوانی در دلسردی بخش خصوصی برای حضور در این عرصه خواهد گذاشت. آقایانی که این روزها پی در پی واژه «تهیه کننده» را تحقیر میکنند، تاکنون چند ریال از جیب خود بابت ساخت یک اثر سرمایه گذاری کردهاند و آیا جز این است که در مواقعی که تصور میکردند فیلم «بفروش» است، خود در مقام تهیه کننده وارد شدهاند و در مواقعی که سوژهای سفارشی و بی اهمیت بوده، دست به دامن تهیه کنندهای ـ دولتی یا خصوصی ـ شده و با سرمایه او فیلمی ضعیف ساختهاند؟
یکی از ویژگیهای مهم قاتل اهلی تولید پُر و پیمان آن است و امید است چنین افرادی که این روزها داعیه «تهیه کننده ستیزی» دارند، روزی خودشان دست به جیب شده و از سرمایههایشان فیلم بسازند و بی اعتنا به مبحث سرمایه و بازگشت آن، فیلم خود را به میدانی برای شکوفایی قوم و خویش تبدیل نمایند.