جمعه, تیر ۱۳, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی تلویزیون

سریال‌های اوج در مسیر «یتیم خانه ایران»؟!

۱۳۹۵-۰۸-۲۲
Reading Time: 3 mins read
0

سریال‌های اوج در مسیر «یتیم خانه ایران»؟!

 

سینما مثبت: سازمان هنری ـ رسانه‌ای اوج در اخبار جدیدش اعلام کرده قصد ساخت دو سریال «هنگام بیداری» و «دختر شینا» را دارد. حالا این سؤال مطرح می‌شود که دو سریال مذکور چه میزان مخاطب داشته و آیا می‌توانند نظر بینندگان سیما را جلب کنند؟

 

 

یتیم خانه ایران،سازمان اوج،سینماپلاس،سینمامثبت،پلاس،هنگام بیداری،سیروس مقدم،نفس،نرگس آبیار

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، سازمان اوج فعالیت‌های مختلفی در عرصه فرهنگی ـ هنری انجام داده که برخی از آن‌ها همچون تابلوهای «هنوز ادامه دارد» با استقبال فراوانی مواجه شده است. این سازمان در یکسال اخیر طی همکاری با «خانواده حاتمی کیا» توانسته حسابی روی بورس اخبار باشد. یکبار به خاطر ساخت فیلم بادیگارد، بار دیگر به خاطر رونمایی از کتاب بادیگارد که توسط فرزند حاتمی کیا نوشته شده و…. اما تجربه‌های «غیر حاتمی کیایی» این سازمان چندان موفق نبوده است. سریال «آسمان من» که این شب‌ها از شبکه آی فیلم در حال پخش است، نمونه‌ای از آثار متوسط این سازمان است که مشخص است با هزینه مادی ـ معنوی بالایی تولید شده است. حالا در چنین شرایطی این سازمان وارد ساخت دو سریال «هنگام بیداری» با موضوع مبارزه مردم جنوب ایران علیه استعمار انگلستان و «دختر شینا» با موضوع زندگی همسر یکی از شهدای عملیات کربلای 4 شده است. سریال اول زمان پخش مشخصی ندارد اما سریال دوم قرار است برای ایام نوروز پخش شود.

این برنامه ریزی در شرایطی رخ می‌دهد که این روزها فیلم ارزشمند «یتیم خانه ایران» بر پرده سینماها است. فیلمی که با وجود خوش ساخت بودن و همچنین تبلیغات فراوان نهایتاً توانسته به فروشی حدود 160 میلیون تومان دست پیدا کند. سینما مثبت پیشتر مطلبی درباره فیلم مذکور منتشر کرده که می‌توانید آن را با کلیک کردن در «اینجا» بخوانید. در چنین شرایطی آیا می‌توان یقین حاصل کرد که سیروس مقدم کارگردان اجتماعی ساز تلویزیون در اولین تجربه کار تاریخ معاصرش در «هنگام بیداری» محصول بهتری نسبت به یتیم خانه بسازد؟ ضمن اینکه فیلم نامه این اثر مربوط به سال 1390 است و قطعاً گذشت زمان از جذابیت و تازگی این قصه کاسته است که باید در این زمینه هم تبدیری اندیشیده شود.

سریال «دختر شینا» هم که قرار است توسط نرگس آبیار به سریال تبدیل شود، اثری پُر خطر محسوب می‌شود هم به آن جهت که فیلم قبلی این کارگردان که این روزها بر پرده سینماها است، با واکنش سرد منتقدان مواجه شده و هم اینکه آبیار قرار است اولین تجربه خود در زمینه سریال سازی را در این سازمان تجربه کند. از طرفی روایتی نمایشی از «دختر شینا» با بازی امین زندگانی و الیکا عبدالرزاقی پیش از این توسط حوزه هنری ساخته شده و حالا تکرار دوباره این داستان آن هم درباره کتابی که اثری حسی محسوب می‌شود، فضای روستایی دارد و کمتر گره دراماتیکی در آن وجود دارد، احتمال ساخت اثری کم بیننده را افزایش می‌دهد. در یک کلام کتاب «دختر شنیا» نسبت به دیگر خاطرات موفق دفاع مقدس همچون: دا، کوچه نقاش‌ها، نورالدین فرزند ایران و… اثری دراماتیک نیست و نمی‌توان انتظار سریالی پُر فراز و نشیب را از آن دید.

به نظر می‌رسد سازمان‌هایی نظیر اوج که امکانات مالی خوبی برای حضور در عرصه فیلم و سریال سازی دارند، نیازمند اتاق فکرهای قوی هستند تا درباره ساخت و جنبه‌های مختلف یک اثر، افرادی صاحب نظر و کارشناس تصمیم بگیرند تا نتیجه کار، محصولی با تأثیر بالا بر مخاطب باشد.

 

 
نوشته قبلی

اختلاف نظر «فرح پهلوی» و «محمد رضا شاه» درباره داریوش مهرجویی

نوشته‌ی بعدی

سینمای ایران دوباره از حضور شمقدری محروم شد

نوشته‌ی بعدی

سینمای ایران دوباره از حضور شمقدری محروم شد

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

غیبت قابل تامل فیلم‌سازان ارگانی در مراسم‌های این روزها

۱۴۰۴-۰۴-۱۱

پس از جنگ دوازده روزه صدا و سیما را کوچک و چابک کنید

۱۴۰۴-۰۴-۰۹

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس