واکنش احتمالی صدا و سیما به این اقدام بازیگر خوش چهره
سینما مثبت: با تداوم مشکلات مالی صدا و سیما این سازمان بیش از گذشته بر «درآمدهای حاصل از آگهی» برای جبران کمبودهای مالی خود اتکاء پیدا میکند اما برخی شرکتهای توانمند اقتصادی به جای استفاده از این رسانه، روشهای پیچیده و خلاقانهای را برای تبلیغات خود انتخاب مینمایند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، از روز شنبه بیست و ششم تیرماه تبلیغات فروشگاه زنجیرهای «کارما» که در زمینه فروش خودرو فعالیت میکند، با حضور سام درخشانی بر بیلبوردهای شهری اکران شده است که در آن از حضور «سام درخشانی» بازیگر سریالهای تلویزیونی بهره گرفته شده است. صدا و سیما و تبلیغات آن ممکن است برای برخی صاحبان مشاغل عمومی جذابیت داشته باشد اما برای برندها و شرکتهایی که اصطلاحاً محصولات لاکچری عرضه میکنند، این رسانه جذابیتی ندارد و محصولات آنها با حضور در تبلیغات تلویزیونی توفیقی کسب نمیکند. استفاده از بازیگران خوش چهره و پُرکار تلویزیونی یکی از تمهیدات مؤثر و کم هزینه چنین برندهایی است و حالا با حضور گسترده سام درخشانی بر روی بیلبوردهای این شرکت عرضه کننده اتومبیل، با یک تیر دو نشان زده شده است؛ هم تبلیغات میدانی برای یک فروشگاه صورت گرفته و هم از این پس مخاطبان با دیدن درخشانی در یک سریال ناخودآگاه به یاد این فروشگاه می افتند. البته به همان اندازه که در بخش خصوصی کارشناسان تبلیغاتی هوشمند وجود دارد، در صدا و سیما نیز کارشناسانی هستند که چنین رفتارهایی را رصد میکنند و بر همین اساس ممکن است با تداوم حضور بازیگران در چنین تبلیغاتی، نحوه حضور آنها نیز در تلویزیون تغییر کند و ضوابط خاصی بر این مسئله حاکم شود.