سه شنبه, تیر ۱۷, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی تلویزیون

ظلم دوباره صدا و سیما در حق بخش خصوصی

۱۳۹۵-۰۴-۰۳
Reading Time: 2 mins read
0

ظلم دوباره صدا و سیما در حق بخش خصوصی

 

سینما مثبت: ماجرای انتشار فیش‌های حقوقی میلیونی مدیران دولتی این روزها خبر مهم همه رسانه‌ها است. در شرایطی که این اتفاق موجی از بی اعتمادی نسبت به برخی دستگاه‌های دولتی فراهم کرده، صدا و سیما با پخش سریالی نمایشی مجدداً روایتی نادرست و غیر منصفانه از «بخش خصوصی» را به نمایش گذاشته است.

 

 

سریال پادری،بخش خصوصی در صدا و سیما،تصویر بخش خصوصی در صدا و سیما،محمود رضوی،محمد حسین لطیفی،هولدینگ،سینماپلاس،سینمامثبت،پلاس،plus

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، «بخش خصوصی» در سریال‌های سیما همیشه جایگاهی ویژه داشته و دارد. روسای شرکت‌های خصوصی که با منشی خود ازدواج موقت کرده‌اند، شرکت‌هایی که محلی برای انجام انواع و اقسام فعالیت‌های خلافکارانه است، واردات کالاهای خارجی و مواردی از این دست، تصویری است که اغلب سریال‌های نمایشی از بخش خصوصی ارائه می‌کنند. در چنین شرایطی هیچ انتقاد مستقیمی از بخش دولتی در این آثار دیده نمی‌شود و حتی در شرایطی که جامعه با انتشار فیش‌های حقوقی پنجاه میلیونی شوکه است، حریم این بخش رعایت می‌شود.

سریال «پادری» که در شب‌های ماه رمضان از شبکه یک سیما پخش می‌شود، از همان قسمت اول موضوعی به نام «هولدینگ» را دستمایه یکی از اتفاق‌های دراماتیک خود کرده است. طی برخی ماجراها «نصرت» یکی از شخصیت‌های سریال وارد هولدینگی می‌شود که «مجید یاسر» فردی با چهره آقازاده‌ها در آن مشغول به کار است. سیر وقایع سریال تا اینجا نشان می‌دهد شخصیت نصرت از سوی این فرد مورد سوء استفاده قرار خواهد گرفت و در نهایت هم احتمالاً بر اساس فرمول قابل حدس چنین آثاری، مشخص می‌شود که این شرکت مکانی برای کلاه برداری و فعالیت‌های ناسالم اقتصادی بوده است.

طبق تعاریف اقتصادی (هلدینگ) به زبان ساده شرکتی است که در امور مختلف سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی می‌کند. فعالیت چنین شرکت‌هایی آن‌گونه که در این سریال نمایش داده شده الزاماً متکی به ساختمان‌های بزرگ و مجلل نیست و بسیاری از این شرکت‌ها در ابعاد کوچک و معقول با حضور افرادی نخبه فعالیت می‌کنند و فعالیت آن‌ها بسیار مؤثرتر از بخش‌های متراکم از نیروی دولتی است. این شرکت‌ها تأثیر فراوانی در جذب سرمایه مردمی و اجرای فعالیت‌های اقتصادی مؤثر را دارند و این مسئله کاملاً نقطه مقابل تصویری است که تاکنون در سریال محمد حسین لطیفی دیده‌ایم. البته امیدواریم فرجام نهایی سریال پادری این نباشد که هولدینگ زمینه‌ای برای کلاه برداری و سوء استفاده مالی است چرا که این شوخی نامناسب و تحقیر آمیز با مفهوم «هولدینگ»، باعث می‌شود در ذهن جز بی اعتمادی به چنین شرکت‌هایی حاصل دیگری نداشته باشد.

نکته جالب اینکه «محمود رضوی» تهیه کننده این سریال با انتشار مطلبی نسبت به دریافت حقوق‌های نجومی از سوی برخی مدیران اعتراض کرده و حالا این سؤال پیش می‌آید که آیا وی ممکن است روزی سریالی در مذمت این وضعیت و مدح بخش خصوصی فعال بسازد یا صرفاً چنین واکنش‌هایی محدود به فضای مجازی است و زمانی که پای عمل به میان می‌آید، چنین تهیه کنندگانی با تأمین هزینه‌های ساخت سریال خود از بخش‌های حاکمیتی، شخصیت‌های منفی آثار خود را از میان فعالان بخش خصوصی انتخاب می‌کنند؟

این سریال از محصولات مدیریت پیشین صدا و سیما است و امیدواریم در دوره جدید، مدیران رویه ای منصفانه تر را نسبت به بخش خصوصی در پیش گرفته و زمینه تقویت این بخش را فراهم کنند.

 

 

 
نوشته قبلی

سینمای ایران از اصلاح طلبان «رودست» خورد

نوشته‌ی بعدی

سینمای ایران امسال جشنواره کودک ندارد؟

نوشته‌ی بعدی

سینمای ایران امسال جشنواره کودک ندارد؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

سلبریتی ایرانی؛بلاتکلیف در جنگ دوازده روزه

۱۴۰۴-۰۴-۱۶

غیبت قابل تامل فیلم‌سازان ارگانی در مراسم‌های این روزها

۱۴۰۴-۰۴-۱۱

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس