یکشنبه, اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی جشنواره 34 فیلم فجر

نسبت جشنواره میرکریمی با «اقتصاد مقاومتی»

۱۳۹۵-۰۲-۰۵
Reading Time: 2 mins read
0

نسبت جشنواره میرکریمی با «اقتصاد مقاومتی» 

 

سینما مثبت:برگزاری جشنواره‌ای پُرهزینه و کم فایده در اوج مشکلات اقتصادی کشور خاطره پُر رنگی است که از بخش بین‌الملل فیلم فجر در ذهن باقی می‌ماند. در شرایطی که سال پیش رو از سوی رهبر انقلاب به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نام گذاری شده، این سؤال مطرح می‌شود که جشنواره مذکور چه نسبتی با این شعار اصلی و محوری دارد؟

 

 

بازار فیلم فجر،رضامیرکریمی،محسن شاه ابراهیمی،جشنواره فیلم فجر،جشنواره جهانی فیلم فجر،سینماپلاس،سینمامثبت،پلاس،plus

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، البته ممکن است مسئولان جشنواره بگویند آن‌ها نیز مانند مردم عادی، روز اول فروردین ماه از نام‌گذاری سال پیش رو به این نام مطلع شده‌اند و برای این جشنواره اقدام خاصی نمی‌توانند انجام دهند اما در همین جشنواره نیز می‌توان فعالیت‌های مختلفی را بر اساس همین شعار علمی کرد.

 

دکورهای جشنواره و نسبت آن‌ها با اقتصاد مقاومتی

یکی از اقلام پُرهزینه بخش بین‌الملل فیلم فجر دکورهای ساخته شده آن است. بخشی از این دکورها مربوط به فضاهای کاری همچون: محل استقرار اعضای ستاد و برخی دیگر مربوط به بازار فیلم فجر است. این دکورها توسط «محسن شاه ابراهیمی» طراحی شده که جزو هنرمندان اصطلاحاً «گران» این بخش است. برآورد اولیه یکی از کارشناسان از هر بخش این دکورها که در قالب یک اتاقک طراحی و در کنار دیگر اتاقک‌ها قرار گرفته، مبلغی بین 10 تا 20 میلیون تومان است. ضرب کردن این رقم در تعداد غرفه‌های بالا باعث می‌شود به رقم نسبتاً زیادی در این حوزه برسیم. رقمی چند صد میلیون تومانی که به دلیل عدم علاقه مسئولان جشنواره به شفاف سازی در این زمینه و ذکر دقیق ارقام هزینه شده برای این رویداد، نمی‌توان با قطعیت سخن از آن گفت.

البته در جشنواره‌های این‌چنینی می‌توان از سازه‌های ارزان قیمت فلزی هم استفاده کرد که از سوی شرکت‌های مختلف اجاره داده می‌شود اما ظاهراً مسئولان جشنواره ترجیح داده‌اند به جای استفاده از امکانات ارزان قیمت، در این بخش هزینه‌ای قابل توجه کنند.

مسئله مهم این است که پس از پایان برگزاری جشنواره چه سرنوشتی در انتظار این دکورها است؟ آیا تخریب می‌شوند؟ آیا به پردیس چارسو واگذار می‌شوند تا در رویدادهای مشابه قابل استفاده باشند یا اینکه با جمع آوری و انتقال به انبار، در رویدادهای مشابه و حتی دوره بعدی این جشنواره مورد استفاده قرار می‌گیرند؟

امید است مسئولان فیلم فجر به این سؤال به شکل شفاف پاسخ دهند.

 

 

 
نوشته قبلی

نسخه‌ای ایده آل برای برگزاری بین الملل فیلم فجر

نوشته‌ی بعدی

«چارسو» میزبان خوبی برای بین الملل فجر نبود

نوشته‌ی بعدی

«چارسو» میزبان خوبی برای بین الملل فجر نبود

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

از صیاد تا ناریا، تلویزیون و پرده سینما در اشغال آثاری ضعیف

۱۴۰۴-۰۲-۲۸

مدیران مومن و انقلابی تلویزیون هم عاشق بوروکراسی سنگین هستند؟

۱۴۰۴-۰۲-۲۶

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس