تبلیغ اتومبیل خارجی در سریال هسته ای صدا و سیما
سینما مثبت:سریال تلویزیونی «تعبیر وارنه یک رؤیا» آخرین ساخته فریدون جیرانی که این روزها در حال پخش از شبکه یک سیما است، به شیوه ای زیرکانه اتومبیلی خارجی و گران قیمت را تبلیغ میکند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، تبلیغ غیرمستقیم یکی از شیوههای درآمد زایی محصولات تلویزیونی است. در سالهای اخیر شرکتهای خودروسازی یکی از اهداف مهم برنامه سازان تلویزیونی بودهاند اما اغلب شرکتهای داخلی تمایلی به حضور در تبلیغات تلویزیونی به صورت غیرمستقیم نداشتهاند و به همین دلیل سریالهای تلویزیونی حتی درخصوص اتومبیلهای پراید و پژو، اقدام به پوشاندن آرم این اتومبیلها با چسب میکردند. آرم اتومبیلهای خارجی نیز همواره در تصویر پوشانده میشده است. سریال «مادرانه» که دو سال قبل در ماه مبارک رمضان از تلویزیون پخش شد، یکی از این سریالها بود که در آن آرم اتومبیل شاسی بلند مهدی سلطانی با چسب پوشانده شده بود. اما در شبهای اخیر سریال «مرگ تدریجی یک رؤیا» به قسمتهایی رسیده که در آن شخصیت «رؤیا» و «هاشم» با اتومبیل تویوتای مشکی شاسی بلند به تعقیب یکی از دست اندرکاران صنعت هسته ای کشور میپردازند. در این قسمتها بارها و بارها اتومبیل تویویا به گونه ای نمایش داده شده که آرم آن مشخص باشد. پیش از این نیز درباره سریال دیگری با موضوع هسته ای همین اتفاق رخ داد و در بخشهایی از سریال که در خارج از کشور اتفاق میافتاد، اتومبیل «مزدا» که متعلق به یکی از شخصیتهای داستان بود، به شکل زیبا و دلفریبی! به تصویر کشیده میشد.
سینما مثبت آماده انعکاس نظر و دیدگاه دست اندرکاران سریال در این خصوص است. امید است اگر قواعدی برای تبلیغ غیرمستقیم در تلویزیون وجود دارد، به شکل شفاف بیان شود تا دیگر شرکتهای خودروسازی نیز از ان بهره بگیرند.