مجیدی با «بصیرت و درایت»، در حوادث پس از انتخابات تصمیمی عاقلانه گرفت و راه خود را از جریانهای افراطی جدا کرد. حالا او این توفیق را یافته تا سازنده پرهزینهترین فیلم تاریخ سینمای ایران باشد
برای اولین بار در سینما پلاس منتشر میشود
عکسی دیده نشده از مجید مجیدی در پشتصحنه فیلم محسن مخملباف
سینما پلاس: سینمای پس از انقلاب در ایران عرصه رشد و پیشرفت فیلمسازان مختلفی بوده است. «ابراهیم حاتمی کیا»، «محسن مخملباف»، «مجید مجیدی»، «بهروز افخمی»،«جمال شورجه»،«احمدرضا درویش» و «رسول صدر عاملی» برخی از فیلمسازانی هستند که در سه دهه گذشته در این سینما رشد کردند و البته هر یک مسیری خاص را پیمودند. در این میان سرنوشت مخملباف و مجیدی که زمانی با یکدیگر همکار بودند از دیگران متفاوتتر است.
به گزارش وبسایت خبری ـ تحلیلی سینما پلاس، جشنواره سی و سوم فجر پس از سالها دوری مجید مجیدی از این رویداد، فضایی برای درخشش و دوباره دیده شدن این فیلمساز بود. فیلمسازی که در موضعگیریهای سیاسیاش در سال 1388 و حضور در کنار «میرحسین موسوی» سرانجام خوشی برایش نداشت اما مجیدی با «بصیرت و درایت»، در حوادث پس از انتخابات تصمیمی عاقلانه گرفت و راه خود را از جریانهای افراطی جدا کرد. حالا او این توفیق را یافته تا سازنده پرهزینهترین فیلم تاریخ سینمای ایران باشد، رییس هیات داوران جشنواره فیلم فجر باشد و در این رویداد شاهد رشد و درخشش بسیاری از شاگردانش باشد.
اما در نقطه مقابل، «محسن مخملباف» مسیری اشتباه را در پیش گرفت و باوجود تواناییهای هنری، خود را به عنصری سیاسی تبدیل کرد و در این مسیر دچار ضرر و زیان شد و این روزها دیگر یادی از او نیست.
تصویری که مشاهده میکنید مربوط به سال 1362 پشتصحنه فیلم «دو چشم بیسو» ساخته محسن مخملباف است. در گوشه سمت چپ تصویر، مجید مجیدی با پیراهن آبی و شلوار روشن دیده میشود و در میانه تصویر، مخملباف پشت دوربین فیلمبرداری است. تصویر فوق به صورت اختصاصی و برای اولین بار در سینماپلاس منتشر می شود. گذشت سیویک سال مجیدی را از حاشیه سینمای ایران به متن آورده و مخملباف را از متن به حاشیه برده است. امیدواریم «عاقبتبهخیری» در انتظار همه سینماگران ایرانی باشد.