جمعه, تیر ۱۳, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی خبر

اتاق های شیشه ای مرکز «دودی» می شوند؟

۱۳۹۳-۰۶-۲۲
Reading Time: 2 mins read
0
قرار باشد در این دوره هم بخش عمده ای از بودجه مرکز صرف تولید پروژه ای مانند لاله شود، چه چیزی نصیب مستند سازان خواهد شد. آیا آیا فقط اسم ها عوض و روال کاری همان روال دوران شمقدری است؟
 
گزارش سینماپلاس از سفرهای متعدد خارجی یک مدیر سینمایی و همراهانش 
 
اتاق های شیشه ای مرکز گسترش «دودی» می شوند؟
 
سینماپلاس: سیاست اتاق های شیشه ای که قرار بود با روی کار آمدن مدیر جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در این بخش از سینمای کشور حاکم شود، این روزها تغییر ماهیت داده و به نظر می رسد به زودی شاهد «دودی شدن» شیشه های این مرکز خواهیم بود.
 
به گزارش وب سایت خبری ـ تحلیلی سینماپلاس، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی یکی از بحث برانگیز ترین بخش های مدیریتی سینمای ایران در دولت دهم بود. البته این انتقاد صرفا به دلیل تولید فیلمی پُرحاشیه مانند لاله نبود که بخش عمده ای از بودجه این مرکز را بلعید بلکه مواردی مانند سفرهای متعدد خارجی «شفیع آقامحمدیان» مدیر مرکز نیز از بخش های قابل انتقاد این مرکز بود. حجم سفرهای خارجی آقامحمدیان در زمان مدیریتش به اندازه ای زیاد بود که از او با عنوان «مارکوپولوی سازمان سینمایی» نام برده می شد و حتی در مقطعی، جواد شمقدری نیز تصمیم به محدود کردن این سفرها گرفت. 
 

0623-b.jpg

مدیر مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در کنار «بهمن عبداللهی» از روزنامه نگاران سینمایی در سفری داخلی
 
البته مدیران سینمایی همواره با حضور در مسوولیت خود، وعده اصلاح امور را داده و به افشاگری درخصوص فعالیت های مدیران قبل از خود پرداخته اند. مثلا «احمد میرعلایی» نیز در سال 1388 و هنگام پذیرش مسوولیت بنیاد سینمایی فارابی اعلام کرد ظرف سه ماه به سینماگران خواهد گفت پشت دیوارهای فارابی چه خبر بوده است. وی نه تنها در این زمینه چیزی به سینماگران نگفت بلکه در چهار سال گذشته مدیریتی انتقاد برانگیز را در فارابی اعمال کرد. 
حالا طباطبایی نژاد نیز که زمانی از رفتار شفیع آقامحمدیان در پُر کردن چند پاسپورت در زمان مسوولیت خود ـ اشاره به حجم بالای سفرهای وی ـ انتقاد کرده بود، در همان مسیر قرار گرفته است. از زمان روی کار آمدن وی در مرکز، این مدیر سینمایی و برخی همراهانش همچون: «علیرضا قاسم خان» مدیر بخش پژوهش و «مرتضی رزاق کریمی» قائم مقام وی، سفرهای خارجی مختلفی را در سکوت انجام داده اند. البته برخلاف رویه آقامحمدیان که به تنهایی این سفرها را انجام می داد، مدیر جدید این سفرها را دسته جمعی انجام می دهد. سفر «عليرضا قاسم خان» به استوني براى شركت در همايش سينماي مستند مردم شناسى آسيا و اروپا، سفر دسته جمعی مدیران به جشنواره الجزیره، سفر به اسپانیا و روسیه، برخی از سفرهای اخیر رییس مرکز و همکارانش است. ضمن آنکه برخلاف رویه هرسال که مرکز گسترش تنها دو نماینده در جشنواره فیلم کن داشت، این مرکز امسال با سه نماینده در این رویداد حاضر شد. جالب است که سازمان سینمایی با حضور «علیرضا قاسم خان» معاون پژوهشی مرکز در این سفر مخالف بود و با وجود این مخالفت، قاسم خان با هزینه مرکز به این سفر رفت. 
این سفرها با هزینه های مختلفی همراه است که یکی از آن ها پرداخت حق ماموریت به یورو و دلار به افراد است. در هر سفر برای هر روز بین 100 تا 150 یورو حق ماموریت به افراد پرداخت می گردد. 
در حال حاضر مدیران مرکز گسترش در حال برنامه ریزی برای سفرهای شش ماهه دوم سال 93 و سال آینده هستند و پیش بینی می شود حداقل 10 سفر خارجی در دستور کار آنها باشد. سینماپلاس از طباطبایی نژاد درخواست می کند به ارائه گزارشی از سفرهای اخیر خود و همکارانش پرداخته و مثلا بگوید بابت سفر به جشنواره کن چه مقدار هزینه و چه دستاوردی نصیب مرکز شده و مشخصا چند فیلم خارجی در این بازار فروخته شده است؟
در حال حاضر فعالیت های این مرکز موجی از نگرانی را میان سینماگران ایجاد کرده و مشخصا بسیاری از مستندسازان این سوال را مطرح می کنند که اگر قرار باشد در این دوره هم بخش عمده ای از بودجه مرکز صرف تولید پروژه ای مانند لاله شود، چه چیزی نصیب مستند سازان خواهد شد. آیا آیا فقط اسم ها عوض و روال کاری همان روال دوران شمقدری است؟
 
نوشته قبلی

سینماگران دسته چک هایشان را جا گذاشتند

نوشته‌ی بعدی

نماینده ایران در اسکار عصبانی نیست!

نوشته‌ی بعدی

نماینده ایران در اسکار عصبانی نیست!

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

غیبت قابل تامل فیلم‌سازان ارگانی در مراسم‌های این روزها

۱۴۰۴-۰۴-۱۱

پس از جنگ دوازده روزه صدا و سیما را کوچک و چابک کنید

۱۴۰۴-۰۴-۰۹

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس