وقت آن رسیده بودجه های کلان را در اختیار جوانانی بگذارند که علم و استعداد فیلمسازی دارند زیرا حاصل اعتماد به فیلمسازان ناموفقی همچون مهدی فیوضی چیزی جز تعطیلی سینماها و سرریز شدن آرشیو نهادهای ارزشی و دولتی نخواهد بود.
هشدار به نهادهای صاحب سرمایه درباره فیلم سازی یک کارگردان ارزشی
به این کارگردان «نه» بگویید تا بیت المال حفظ شود
سینماپلاس: با خداحافظی جواد شمقدری از سازمان سینمایی، بسیاری از کارگردان ها و تهیه کنندگانی که در دوران او از امکانات و امتیازهای مختلف برای فیلم سازی برخوردار بودند، بیکار شده و حالا مترصد فرصتی برای ساخت فیلم هستند. «مهدی فیوضی» هم یکی از این کارگردان هاست که بر اساس شرایط سیاسی منطقه، فیلم نامه هایی نوشته تا بار دیگر به عرصه کارگردانی بازگردد.
به گزارش وب سایت خبری ـ تحلیلی سینماپلاس، «مرتضی رنجبران» یکی از چهره های فعال در رسانه های سینمایی، در مطلبی با عنوان «مهدی فیوضی و ساختن سه فیلمنامه ارزشی!» که در فضای مجازی نوشته، با اشاره به سوابق این فیلم ساز می نویسد: «مهدی فیوضی اخیرا از نگارش سه فیلمنامه درباره داعش و دفاع مقدس و چند موضوع دیگر خبر داده و ظاهرا بودجه این سه اثر نمی دانم از کجا تهیه شده تا این کارگردان دوباره فیلم بسازد. برای دوری جستن از نقد غیر منصفانه از عنوان «کارگردان نابلد» برای فیوضی استفاده نمی کنم اما لازم می دانم برای سرمایه گذاران دولتی و احیانا نهادهای ارزشی که قرار است سرمایه های کلان خود را در آرشیو ها به خاک بسپارند چند نکته را بیان کنم».
رنجبران در ادامه مطلب خود بیان می کند: «همه مهدی فیوضی را با فیلم نفوذی شناختند؛ اثری مشترک از احمد کاوری و وی در قامت کارگردان. فیلمی که به گواه خیلی ها، اثر قابل قبولی بود. بعد از این اثر سینمایی بود که راه دو فیلمساز از هم جدا شد. احمد کاوری فیلم خودزنی را ساخت که در قامت خود سر و شکل سینمایی داشت (این فیلم منتقدان زیادی هم دارد) و مهدی فیوضی اثری را به نام «محرمانه های تهران».
در سال 89 فیلم محرمانه های تهران که با بودجه دولتی ساخته شده بود در برج میلاد یکبار نصفه و نیمه به نمایش در آمد. فیلمی تلویزیونی در قامت سینما بدون سر و شکل درست و به اعتقاد کارشناسان چند کلیپ بهم پیوسته از موضوعات کلیشه ای. در آن زمان اعلام شد که بودجه این اثر سینمایی 900 میلیون تومان بوده است. دلار در آن زمان 1200 تومان بود. بعدها کسی پیگیری نکرد که فیلم محرمانه های تهران چه شد؟ کجا رفت؟ چرا رفت؟ حالا بدون اینکه تکلیف این فیلم و بودجه هزینه شده برای آن مشخص شود آقای فیوضی قرار است سه فیلم بسازند. آن هم مشخصا با بودجه های چند میلیاردی که احتمالا حاصلش می شود چیزی شبیه آثار خلق الساعه برگرفته از بودجه های نهادهای ارزشی از جمله همین فیلم «سی و سه روز» یا «رنج و سرمستی» که با بودجه ایی نزدیک به دو میلیارد تومان مشخص نیست در کدام یکی از قفسه های آرشیو مرکز گسترش سینمای مستند خاک می خورد».
رنجبران در ادامه تاکید می کند: «تا دلتان بخواهد از این فیلم ها داریم که اتفاقا گلچین شان در جشنواره فیلم مقاومت جمع است.درباره این جشنواره حرف های بسیاری وجود دارد که بعد از اختتامیه آن درباره اش قلم می زنم. به نظر می رسد وقت آن رسیده دست چنین فیلمسازانی که نشان داده اند فیلمساز نیستند از سینما کوتاه شود. وقت آن رسیده بودجه های کلان را در اختیار جوانانی بگذارند که علم و استعداد فیلمسازی دارند زیرا حاصل اعتماد به فیلمسازان ناموفقی همچون مهدی فیوضی چیزی جز تعطیلی سینماها و سرریز شدن آرشیو نهادهای ارزشی و دولتی نخواهد بود.