حس و حال متفاوتی نداشتم. این نقش هم به مانند دیگر نقشهایی که ایفا کرده ام، بود چون میان نقش هایی که به من پیشنهاد می شود، تفاوتی نمی گذارم.
در گفتگو با سینماپلاس عنوان شد:
بهزاد فراهانی: هنگام بازی در “امام علی” حس و حال متفاوتی نداشتم!/موسیقی فخرالدینی هم در موفقیت “امام علی” نقش داشت
سینماپلاس/نازنین شادپی: بهزاد فراهانی بازیگری که در همه این سالها به عنوان یکی از بهترین بازیگران کار در آثار تاریخی شناخته شده در سریال جاودانه “امام علی” هم در یکی از نقشهای منفی داستان یعنی نقش “معاویه” بازی کرد. فراهانی در خصوص حس و حال بازی در نقش «معاویه» در این سریال به سینماپلاس گفت: «هنگام بازی حس و حال متفاوتی نداشتم. این نقش هم به مانند دیگر نقشهایی که ایفا کرده ام بود چون میان نقش هایی که به من پیشنهاد می شود، تفاوتی نمی گذارم و سعی می کنم هر آنچه در توانم است برای کاراکتر بگذارم تا مخاطب هم تصویری کامل از او داشته باشد.»
این بازیگر پیشکسوت درباره چالشهایی که بازی در این نقش منفی برایش به همراه داشت افزود: «راستش را بخواهید بازی در نقش “معاویه” هیچ ویژگی خاصی نداشت که در اجرای آن با مشکل مواجه شوم. اغلب مواقع برای همه نقشهایم به یک میزان انرژی صرف می کنم و تفاوتی برایم ندارد که کاراکتر منفی باشد یا مثبت. این آموخته من از سالها کار تئاتر می آید که حتی یک نقش گذری را هم باید شناخت و بعد اجرایش کرد.
فراهانی در خصوص نحوه بازی گرفتن داوود میرباقری در سریال به سینماپلاس اظهار داشت: «در بعضی بخشها که لازم بود ایشان مسائلی را مطرح و بازیگر را هدایت می کردند و در بعضی بخشها هم من مواردی را که مورد پسند خودم بود، اجرا می کردم که در اکثر مواقع ایشان هم می پذیرفتند.»
شناخت از تاریخ یک مزیت است برای بازیگر
بهزاد فراهانی در خصوص دلیل انتخاب وی از سوی اکثر فیلمسازان برای ایفای نقش در آثار تاریخی گفت: « شاید به این دلیل است که من درک تاریخی راجع به مسائل ایران زمین و به نوعی تاریخ اسلام هم دارم و فکر می کنم این برای یک هنرپیشه کافی و در عین حال یک مزیت است.»
موسیقی فخرالدینی هم در موفقیت “امام علی” نقش داشت
فراهانی پیرامون دلیل موفقیت موسیقی سریال «امام علی (ع)» به سینماپلاس گفت: «من معتقدم هستم وقتی مردم دلبسته یک پدیده هنری باشند، کمتر به مسائل فرعی اش می اندیشند. کل را نگاه می کنند. موسیقی فرهاد فخرالدینی هم در این کل جایگاه درستی داشته. نه آن قدر زیاده بوده که مردم را از تصویر و قصه منفک کند و نه آن قدر کم بوده که یاریگر اثر نباشد.»
این کارگردان تئاتر در ادامه افزود: «شما وقتی موسیقی دیمیتری کن را می شنوید، آن قدر زیبا ساخته شده که به پیشرفت قصه کمک می کند. در سریال “امام علی” هم همین اتفاق افتاد. ولی در دیگر آثار مذهبی چنین وضعیتی پیش نیامد و این نشان از درک خوب فخرالدینی داشت. مثل کار علیزاده در برخی از آثار حاتمی؛ می بینید که موسیقی به رشد اثر کمک کرده. با اینکه بعضی جاها خودنمایی می کند به عنوان یک پدیده مستقل دیده می شود، ولی در جای خودش یاری گر است و مردم هم می پسندند. چون مردم با اثر همذات پنداری می کنند و با همه قصه همراه می شوند و موسیقی به درک اثر کمک می کند.»
پایان مطلب/