پنجشنبه, خرداد ۱۵, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی گزارش

سیمرغ شمقدری، جرأت حمله به شما داد؟

۱۳۹۳-۰۴-۲۸
Reading Time: 3 mins read
0
ما چشم بسته از آقای بهمنش می پذیریم که آلادپوش فیلمبرداری دیجیتال بلد نیست،پایور،کلاری،قلی زاده،تورج منصوری ، زرین دست…و بقیه هم همینطور اما…
 
 
 
 
نگاه سینماپلاس به طعنه یکی از تدوینگران سینمای ایران به یک مدیر فیلمبرداری جوان
سیمرغ شمقدری، جرأت حمله به خانواده سینما را به شما داد؟
 
 
سینماپلاس: یکی از تدوین گران با سابقه سینمای ایران، در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، مدیر فیلم برداری جوان و خلاق سینمای ایران را مورد انتقاد قرار داد.
 به گزارش سینماپلاس در اغلب سیستم های حرفه ای فیلم سازی در دنیا، فعالیت عوامل یک فیلم در چهارچوب فعالیت های صنفی صورت می گیرد و اگر افراد عضو صنف سینمایی آن کشور یا اتحادیه های فیلم سازی نباشند، امکان حضور در سینمای حرفه ای را ندارند اما چنین قاعده ای در ایران چندان رعایت نمی شود. 
«هومن بهمنش» فیلم بردار 34 سینمای ایران حدود 10 سال است در سینمای ایران فعالیت می کند. تخصص اصلی او فیلم برداری دیجیتال است و تاکنون فیلم برداری آثاری همچون: 
شیرین (عباس کیارستمی، ۱۳۸۵)،گل چهره (وحيد موسائيان، ۱۳۸۹(،خوابم می‌آد (رضا عطاران، ۱۳۹۰(،دربند (پرویز شهبازی، ۱۳۹۱)،امروز (رضا میرکریمی، ۱۳۹۲) و… را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده که برای برخی از آنها جوایز داخلی و خارجی را نیز کسب کرده است. 
 

hooman behmanesh.jpg

امنیت شغلی بهانه است
این فیلم بردار خوش آتیه سینمای ایران اخیرا  به دلیل مصاحبه با بانی فیلم و طرح برخی موارد مورد طعنه شدید «نازنین مفخم» از تدوین گران سینمای ایران قرار گرفته است. مفخم که به صراحت بیان شهرت دارد، در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با عنوان « بانی فیلم تریبون دلواپسین سینمایی شد»، ضمن اشاره به مطلب منتشر شده در روزنامه بانی فیلم توسط بهمنش، به انتقاد شدید از آن پرداخته و می نویسد: «یکی از فیلمبرداران جوان و بسیار پُرکار که بیش از ۵ سال از پیوستن او به صنف فیلمبرداران نمی گذرد از فعالیت های صنف در زمینه امنیت شغلی فیلمبرداران دلواپس شده است.از اینکه وزارت ارشاد قصد کرده ضوابطی را که در دوران شمقدری نادیده گرفته می شد و سینما را به این آشفتگی دچار کرد،رعایت کند و انضباط را به تولید سینمای حرفه ای برگرداند دلواپس است. آقای بهمنش در مطلبی که در بانی فیلم با تیتر دُرشت و جهت گیری عیان روزنامه آمده ـ چرا که حرف های افراد با سابقه که باب طبع این دلواپسین نبوده به حاشیه و صحبت های این استعداد جوان تیتر اصلی شده-بر این استدلال استوار شده که نسل گذشته چون فیلمبرداری به روش دیجیتال را بلد نیستند تلاش می کنند موانعی پیش روی این استعدادهای جوان بتراشند و امنیت شغلی را بهانه کرده اند.
 
می پذیریم که آلادپوش دیجیتال بلد نیست!
در ادامه مطلب مفخم می خوانیم: «بحث درست یا غلط بودن این نظر نیست. ما چشم بسته از آقای بهمنش می پذیریم که آلادپوش فیلمبرداری دیجیتال بلد نیست،پایور،کلاری،قلی زاده،تورج منصوری ، زرین دست…و بقیه هم در کلاسی که آقای بهمنش تدریس می کند نمره قبولی نمی گیرند اما آیا جای طرح موضوعی که به بیش از ۵ هزار نفر مربوط نمی شود فضای عمومی مطبوعات است؟ آنهم در لحظاتی که همبستگی تشکل های صنفی بعد از دوران شمقدری اینهمه شکننده شده؟ آیا سیمرغی که شمقدری تقس کرد به شما جرات حمله به خانواده ای را داد که به تازگی شما را در جمع خود پذیرفته»؟
 
شما از مشخصات اتحادیه آگاهی ندارید
به گزارش سینماپلاس مفخم که همسر محمد آلادپوش فیلم بردار سینمای ایران است، در ادامه مطلب خود این سوال را مطرح می کند که «تصاویر خلق شده در دوران جوانی آلادپوش در سینما ماندگارتر است یا تصاویر خلق شده بوسیله آقای بهمنش» و سپس در پاسخ به آن می نویسد: «نکته ای است که زمان آن را نشان می دهد و هیچیک از ما نمی توانیم بدانیم اما اینکه فعالیت صنفی برای امنیت شغلی در تمام دنیا الگوی واحدی دارد،نیازی به اثبات ندارد.ادعای اینکه فیلمبرداران باید اتحادیه بشوند هم فقط نشان میدهد آقای بهمنش نه از مشخصات اتحادیه اطلاع دارند نه از شرایط موجود حیات تشکل ها در کشور ما».
بهمنش هنوز واکنشی به این اظهار نظر نشان نداده است. 
پایان مطلب/
 
نوشته قبلی

آشتی دادن میان مردم بهتر است از سال‌ها نماز و روزه

نوشته‌ی بعدی

حس و حال متفاوتی نداشتم!

نوشته‌ی بعدی

حس و حال متفاوتی نداشتم!

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

نماوا اقدام به خودکشی رسانه‌ای کرده است؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۲

زندگی برادران خیامی مستند شد

۱۴۰۴-۰۳-۰۷

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس