جمعه, خرداد ۱۶, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی جشنواره چهل و سوم فیلم فجر

سیلی سخت جشنواره فیلم فجر به فیلم‌های ارگانی

۱۴۰۳-۱۱-۲۳
Reading Time: 5 mins read
0

سینما مثبت: با برگزاری مراسم اختتامیه چهل و سومین جشنواره فیلم فجر و معرفی انتخاب‌های عجیب هیات داوران،این جشنواره پُر حرف و حدیث به کار خود پایان داد و برگزیدگان در تمامی بخش‌ها و رشته‌ها علاوه بر سیمرغ، جایزه نقدی صد میلیون تومانی هم از جشنواره دریافت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری-تحلیلی سینمامثبت،مراسم اختتامیه جشنواره چهل و سوم قرار بود با حذف سخنرانی‌ها در مدت زمان کوتاهی برگزار شود اما تاخیر در برگزاری مراسم از یک طرف و پُرحرفی مجری و برگزیدگان و اعضای هیات انتخاب عملا این مساله را جبران کرد و اختتامیه در چهار ساعت برگزار شد.

در این مراسم برای اولین بار مسوولان فرهنگی همچون وزیر فرهنگ و ارشاد و دبیر جشنواره و رئیس سازمان سینمایی به جای ردیف اول در ردیف‌های دیگر نشستند تا مثلا صندلی‌های ردیف اول به هنرمندان اختصاص داده شود حال آنکه از نظر تعداد و تنوع هنرمندان حاضر در مراسم، تقریبا تفاوتی میان این اختتامیه با اختتامیه‌های جشنواره فیلم فجر در دولت اصولگرای پیشین نبود و عملا اغلب هنرمندان حاضر در سالن جزو کاندیداها بودند و عملا این ترفند لوس و کودکانه نتیجه‌ای در برنداشت جز آنکه باعث تعجب اهالی سینما شود که چگونه میزبان با عدم حضور در پیشانی سالن به نوعی از مسوولیت پذیری شانه خالی کرده است.

از نظر برگزاری نیز مراسم در بخش‌هایی تنه به تنه جشن‌واره‌های استانی و محلی می‌زد.عدم کنترل مجری و بیان حرف‌های بیهوده از سوی شهیدی فر نظیر: دل و قلوه دادن با عوامل فیلم موسی،عالیجناب خطاب کردن بی‌دلیل برخی میهمان‌ها،معرفی طنز آمیز اعضای هیات داوران و… برخی از مصداق‌های این مراسم بود.

نکته قابل تامل بی‌اعتنایی هیات داوران به چند فیلم شاخص و پُرهزینه ارگانی بود که ارقام متفاوتی- ۷۰ تا ۱۲۰ میلیارد تومان- برای تولید آن‌ها هزینه شده بود. فیلم‌هایی که از پیش از برگزاری جشنواره، با تدارک آتش تهیه سنگین! اقدام به برگزاری اکران‌های خصوصی با طعم نهار و کارت هدیه نموده و کمپین‌های تبلیغاتی گسترده برای حضور در این جشنواره تدارک دیده بودند تا با دریافت چند سیمرغ احتمالا راه را برای پروژه‌های بعدی با بودجه‌های نامتعارف‌تر هموار کنند که بی‌اعتنایی جشنواره عملا آن‌ها را دچار شوک کرد و سیلی محکمی بر صورت به اصطلاح فیلم‌سازانی نواخت که در طول سال‌های گذشته همواره در جشنواره دارای «سهمیه سیمرغ»‌ بودند و حتی ساخته‌های ضعیف و متناقض آن‌ها نیز با دست پُر از اختتامیه باز می‌گشتند.این اقدام هیات داوران پس از مدت‌ها باعث شد تا جایگاه ضعیف هیات داوری در سینمای ایران به «ریاست» پیشین خود بازگردد.

اقدام مثبت هیات داوران، جایزه به عنایت بخشی بازیگر پیشکسوت به خاطر حضور در فیلم شاه نقش بود که با واکنش مثبت اهالی سینما نیز مواجه شد و سرانجام این بازیگر سخت‌کوش و توانا را سیمرغ به دست کرد.

هیات داوران که در روزهای گذشته زمزمه‌هایی از اختلاف میان اعضای مختلف آن شنیده می‌شد انتخاب‌هایی انجام دادند که در مواردی عجیب و غیرقابل دفاع است که قطعا در روزهای آینده مورد بحث اهالی سینما قرار خواهد گرفت.اهدای جایزه بهترین فیلم مردمی به فیلم «پیشمرگ» نیز رخداد عجیب دیگر اختتامیه این دوره از جشنواره بود.

اسامی برگزیدگان جشنواره چهل و سوم فیلم فجر به شرح زیر است:

سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه داستانی به «دادرسی» به کارگردانی نادره سادات سرکی

سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی مستند داستانی به «یک وجب خاک» به کارگردانی نیما مهدیان

سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند به«شِگرد» به تهیه‌کنندگی جعفر صادقی

سیمرغ بلورین بهترین دستاورد فنی به علیرضا واعظ برای «موسی کلیم‌الله»

سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه بصری به امیر ولی‌خانی برای «صیاد»

سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه میدانی به حمید رسولیان برای «صیاد»

سیمرغ بلورین بهترین چهره‌پردازی به شهرام خلج برای «موسی کلیم‌الله»

سیمرغ بلورین بهترین طراحی لباس به آذر محمدی برای «موسی کلیم‌الله»

سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه به کیوان مقدم برای «موسی کلیم‌الله»

سیمرغ بلورین بهترین صدا(صدابردار- صداگذار) به میثم یاردیلو، حسین قورچیان برای «گوزن‌های اتوبان»

سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن به کارن همایونفر برای «اسفند»

سیمرغ بلورین بهترین تدوین به عماد خدابخش برای «بچه‌ی مردم»

سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری به علی محمد قاسمی برای «شمال از جنوب غربی»

سیمرغ بلورین بهترین نقش مکمل مرد به فرهاد آئیش برای«موسی کلیم‌الله»

سیمرغ بلورین بهترین نقش مکمل زن به لیندا کیانی برای «۱۹۶۸»

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد به مصطفی زمانی برای «شمال از جنوب غربی»

دیپلم افتخار بازیگری بهعنایت بخشی برای “شاه‌نقش”

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن فریبا نادری برای «شوهر ستاره»

سیمرغ بهترین پویانمایی به «پسردلفینی۲» به کارگردانی محمد خیراندیش

سیمرغ بلورین بهترین کارگردان اول به محمود کریمی برای «بچه‌ی مردم»

سیمرغ بلورین بهترین فیلم اول به «رها» به تهیه کنندگی سعید خانی

سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه ملی «خدای جنگ» به تهیه‌کنندگی سعید سعدی

«ناتوردشت» به تهیه‌کنندگی مهدی فرجی

سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه محمود کریمی و فائزه یارمحمدی برای «بچه‌ی مردم»

سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیات داوران به «سونسوز» به کارگردانی رضا جمالی

سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی به حمید زرگرنژاد برای «شمال از جنوب غربی»

سیمرغ بلورین بهترین فیلم به«زیبا صدایم کن» ساخته رسول صدرعاملی به تهیه‌کنندگی سید مازیار هاشمی

سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران به «پسردلفینی۲» به تهیه‌کنندگی محمد امین همدانی، «پیشمرگ» به تهیه‌کنندگی آرش زینال خیری

نویسنده: امیر استادی

برچسب ها: اختتامیه جشنواره چهل و سوم فیلم فجرعنایت بخشی
نوشته قبلی

شمال از جنوب غربی؛ایده خوبی که ابتر ماند

نوشته‌ی بعدی

شاهسواری؛ سیف الله داد دوم یا لابی‌گر سینما؟!

نوشته‌ی بعدی

شاهسواری؛ سیف الله داد دوم یا لابی‌گر سینما؟!

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

نماوا اقدام به خودکشی رسانه‌ای کرده است؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۲

زندگی برادران خیامی مستند شد

۱۴۰۴-۰۳-۰۷

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس