سینما مثبت: مسوولان سازمان سینمایی بارها در سخنان خود ضمن ابراز خوشحالی از فروش بالای فیلمها، این مساله را جزو افتخارهای خود دانستهاند حال آنکه در عالم واقعیت متاسفانه جدول اکران فیلمهای سینمای ایران در انحصار فیلمهای کمدی کم ارزش و آثار ارگانی بیمخاطب است که جایی برای انتخاب دیگر علاقهمندان به سینما باقی نمیگذارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری-تحلیلی سینمامثبت،بخش عمدهای از فروش بالای فیلمهای سینمای ایران متعلق به چند اثر خاص است که درخصوص نحوه تولید و عرضه آنها نیز اما و اگرهای فراوانی وجود دارد.فیلمهایی که از نظر بازیگر،قصه،فضای کلی و حتی پوستر شبیه به هم هستند و تفاوتی میان آنها نیست.سهم بزرگی از اکران نیز در اختیار آثار ارگانی است که اغلب ضعیف و کم کیفیت با حداقلی از امکان اقناع مخاطب هستند که تماشاگر چندانی هم ندارند.اگر از چند اثر کودک و نوجوان به عنوان نقطه قوت اکران صرف نظر کنیم، فیلمهای جدی و اجتماعی با اکرانی حداقلی مواجه هستند که به واسطه سئانسهای محدود و پراکندگی زمانهای نمایش امکانی برای جذب مخاطب بالا ندارند و مخاطب آثار جدی مجبور است برای تماشای فیلمهای مورد علاقه خود به سراغ سایتهای دانلود فیلم برود. از این حیث کاهش شدید تولید آثار اجتماعی و دغدغهمند میتواند یکی از دستاوردهای این دولت تلقی شود که به خوبی از عهده انجام آن برآمده است و به راحتی دکان تولید این آثار را تخته کرده و کل عرصه را به فیلمهای طنز یک شکل واگذار کرده و لابد قرار است این آثار تمدن ایرانی-اسلامی را به جهان معرفی کند!
اسامی فیلمهای در حال اکران به شرح زیر است:
فیلمهای کودک و نوجوان: بچه زرنگ-مسافری از گانوار-نارگیل ۲-سلفی با رستم
فیلمهای ارگانی: سرهنگ ثریا -ضد-پالایشگاه
فیلمهای طنز: گیجگاه-جوجه تیعی-هتل-هاوایی-ورود خروج ممنوع-ویلای ساحلی-فسیل
فیلمهای اجتماعی: عامه پسند–خورشید آن ماه –جنگل پرتقال –اختالرضا
سینما مثبت آماده انعکاس دیدگاههای افراد،سازمانها و نهادهایی است که نام آنها در این مطلب آمده است.
مطالب مرتبط: چه خبر از نمایش فیلمهای خارجی در سینماهای ایران