سینما مثبت: فضای مدیریت فرهنگی کشور در طول دو سال گذشته شاهد حضور مدیرانی بوده که الزاما بر اساس شایستگیها و تواناییهای مدیریتی برای این مسوولیتها انتخاب نشدهاند و بیشتر نزدیکی به هسته اصلی قدرت عامل حضور آنها در مسوولیتها بوده است. در این ترکیب شاید حضور بانویی سختکوش میتوانست برخی از خلاهای مدیریتی در حوزه موضوعهای رفاهی برای هنرمندان را حل و فصل کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری- تحلیلی سینمامثبت، یکی از مهمترین ویژگیهای مدیر «داشتن انگیزه و پیگیری برای امور» است. موضوعی که به نظر میرسد اغلب مدیران فرهنگی از آن بیبهره هستند و گاه در مصاحبههای خود درباره امور رفاهی هنرمندان به گونهای سخن میگویند که گویی در جهانی متفاوت با ایران زندگی میکنند!
در میان اهالی سینما بانویی به نام اشرف افشاری حضور دارد که در شانزده سال گذشته یکی از قلههای افتخار را در سینمای ایران به نام خود ثبت کرده است؛ او همسر اصغر شاهوردی صدابردار باسابقه سینمای ایران است که شانزده سال قبل هنگام بازگشت از سر فیلمبرداری فیلمی به نام چراغی در مه در تصادف دچار حادثه شد و پس از مرگ مغزی خانه نشین شد. در طول شانزده سال گذشته اشرف افشاری با افتخار در کنار همسر خود حضور داشته و از او مراقبت کرده و در حتی در مراسمهای مختلف با شاهوردی حاضر شده است. مراقبت طولانی از این صدابردار برجسته کاری است که در هیچ قاعده حقوقی نمیگنجد و علاوه بر عشق و علاقه فراوان قطعا تواناییهای شخصی و مدیریت و پیگیری مثال زدنی این بانو باعث این موفقیت شده است و چنین اراده و پشتکاری همان چیزی است که شاید یکی از مسوولان سینمای ایران- مثلا در صندوق اعتباری هنر یا خانه سینما- میداشتند؛ حتما بسیاری از مشکلات اهالی هنر و سینما حل میشد. تصور کنید اگر مثلا همین بانو جای مرضیه برومند در مدیریت خانه سینما قرار داشت، با شناختی که از مسائل و مشکلات سینماگران داشت چه اتفاقهای مثبتی را میتوانست با اراده و روحیه بالای خود رقم بزند؟!
واقعا جای چنین فرد توانا و با ارادهای حضور در یکی از مسوولیتهای جامعه سینمایی نیست؟!