سینما مثبت: صدا و سیما نسبت به محتوایی که بر روی آنتن میرود همیشه مقررات سختگیرانهای دارد اما ظاهرا صاحبان محصولات تجاری میتوانند در قالب آگهی به راحتی خط قرمزهای این رسانه را زیر پا بگذارند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری- تحلیلی سینمامثبت، مدتی است در شبکههای سیما تبلیغی در حال پخش است که در آن امیرحسین رستمی از بازیگران تلویزیونی اقدام به معرفی سرزمین موجهای آبی مشهد میکند. او در حالی در این تبلیغ به معرفی امکانات یک پارک آبی میپردازد که لباسی سرتاسری بر تن دارد و این تصور برای بسیاری از مخاطبان سیما پیش آمده که باید در این پارک با لباس سرتاسری در مایههای لباس غواصی حضور پیدا کرد! رستمی در بخش پایانی یکی از این تیزرها با لحنی لوس و ناشایست جملهای را بیان میکند که مخاطبان را به یاد افراد حاضر در یکی از پارکهای معروف تهران میاندازد! لحنی که تناسبی با مردی ۴۷ ساله ندارد و گذشته از آنکه جذاب نیست، ضد تبلیغ هم محسوب میشود.
اما نکته قابل تامل این تبلیغ که از چشم مسوولان تلویزیون پنهان مانده این است که علاقهمندان به حضور در این پارک آبی میتوانند در هر نقطه از کشور به صورت اینترنتی اقدام به خرید بلیت کرده و در قرعه کشی شرکت کنند.مشخصا خرید بلیت به صورت اینترنتی برای شرکت در قرعه کشی کفایت میکند و لازم نیست افراد از امکانات این پارک استفاده کرده و بلیت خود را هم به پارک ارائه کنند.قیمت بلیت هم بسیار پایین است و در حد و اندازه یک پرس چلوکباب تعیین شده است.با این تمهید بسیاری از افراد ممکن است به راحتی وسوسه شده و برای دست یافتن به جایزه نقدی یک یا چند بلیت بخرند و بدون مراجعه به پارک صرفا در قرعه کشی شرکت کنند.موضوعی که شائبه شرط بندی و نوعی بخت آزمایی را به ذهن متبادر میکند.
سینما مثبت آماده انعکاس دیدگاههای افراد،سازمانها و نهادهایی است که نام آنها در این مطلب آمده است.