جمعه, تیر ۱۳, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی تلویزیون

نشیب کنداکتور شبکه سه! چرا؟

۱۴۰۲-۰۷-۱۴
Reading Time: 2 mins read
0

سینمامثبت: چیدمان جدول پخش برنامه‌های تلویزیون یا همان کنداکتور بسیار مهم است و طراحان و مدیران شبکه های تلویزیونی حساسیت زیادی نسبت به این مساله دارند اما گاهی این جدول پخش با برنامه‌هایی ضعیف و نامتناسب تاثیری منفی بر مخاطب می‌گذارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری- تحلیلی سینمامثبت، طراحان جدول پخش تلویزیون همیشه در حال رصد این موضوع هستند که مخاطبان بیشتر در چه ساعتی از شب یا روز پای گیرنده‌های تلویزیون می نشینند.مثلا صبح ها برنامه یا سریال هایی از تلویزیون پخش می‌شود که قابل ارتباط با زنان خانه دار باشد،زیرا بسیاری از بانوان حین انجام کارهای خانه،از تلویزیون هم استفاده می‌کنند.

شبکه سه سیما اغلب زمان بین هشت و نیم شب تا نه شب را برای پخش سریال های خود انتخاب کرده زیرا بهترین زمان برای ارتباط با بیشترین مخاطب است.

فصل اول سریال «رحیل» که در انتهای تابستان ۱۴۰۲ در همین زمان از شبکه سه پخش می‌شد با وجود تغییرات مکرر کنداکتور توانست مخاطبان مختلف را جذب خود کند و بعد از مدت‌ها یک مجموعه، بخش زیادی از بینندگان را پای تلویزیون بنشاند.

برای تداوم حضور بینندگان در این ساعت، مدیران و تصمیم گیران شبکه سوم تلویزیون باید بعد از پایان یک مجموعه نسبتا موفق،سریالی را جایگزین میکردند که مانند مجموعه قبلی مخاطبان شبکه را حفظ کند.

بعد از پایان فصل اول سریال «رحیل»،متاسفانه مدیران شبکه سوم تلویزیون،به جای پخش یک مجموعه قوی و جذاب در جهت حفظ بینندگانی که به خاطر «رحیل» سراغ رسانه ملی می‌آمدند،سریال معمولی و نه چندان جذابی را به نام «محرمانه» جایگزین کردند که بیشتر مشابه‌سازی گاندو است تا اثری مولف!

با از دست رفتن دوباره مخاطبان،سریال هایی مانند «رحیل» در فصل دوم باید تلاش مضاعف داشته باشند تا بینندگان را دوباره پای گیرنده‌ها برگردانند.ای کاش تصمیم گیرندگان شبکه سوم سیما،به این مساله دقت کنند تا ضمن حفظ مخاطب،آنان را با پخش سریال‌های جذاب افزایش بدهند نه آنکه مخاطبان را از تلویزیون دور کنند.

تلویزیون نیاز دارد به حفظ استانداردهای تولید دارد و نمی‌شود از سریالی با کیفیت بصری-محتوایی‌ خوب که واکنش‌های مثبت رسانه‌ها را به دنبال داشته به سریالی رسید که حتی چیدمان آدم‌های جلوی دوربین و آن اتاقک مانیتورینگ تکرار شونده‌اش بیش از این بارها و بارها در آثار مختلف تکرار شده؛از قلاده های طلا گرفته تا گاندو و….

تلویزیون در فصل پاییز رقبای مختلفی را در شبکه خانگی نیز دارد از جمله سریال مرداب و ادامه مهمونی و همان طور که در انتهای فصل تابستان و با دو سریال عاشورا و رحیل توانست مخاطبان را جلب کند برای فصل پاییز نیز باید برنامه ریزی به مراتب بهتری می‌داشت.

نویسنده: محمد شاکری(عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینما)

برچسب ها: رحیل
نوشته قبلی

کارگردان فیلم‌های ارزشی و اجتماعی در مترو

نوشته‌ی بعدی

معرفی سی و پنجمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان

نوشته‌ی بعدی

معرفی سی و پنجمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

غیبت قابل تامل فیلم‌سازان ارگانی در مراسم‌های این روزها

۱۴۰۴-۰۴-۱۱

پس از جنگ دوازده روزه صدا و سیما را کوچک و چابک کنید

۱۴۰۴-۰۴-۰۹

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس