شنبه, خرداد ۱۷, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی تلویزیون

گیلدخت، سریال نویسی با نرم افزار

۱۴۰۲-۰۲-۲۴
Reading Time: 2 mins read
0

سینما مثبت:در سال‌های گذشته با فراهم شدن امکان دسترسی مخاطبان ایرانی به سریال‌های خارجی تصور می‌شد برنامه سازان تلویزیون نیز با تغییر روش‌های تکراری و نخ نما شده خود به سمت ساخت آثاری متناسب با شرایط جامعه پیش خواهند رفت اما این اتفاق رخ نداده و حالا نوع جدیدی از سریال سازی در تلویزیون رواج یافته که نمونه اعلای آن سریال گیلدخت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری- تحلیلی سینمامثبت، گیلدخت سریالی شصت قسمتی است که پخش آن از آبان ماه سال گذشته آغاز و تا خرداد سال آینده ادامه خواهد داشت.سریالی که نسخه به روز شده نمایش‌های «هارون الرشیدی» است؛ اصلاحی که برای آثار تاریخی کم مایه به کار برده می‌شد و از جهات مختلفی این تعبیر شامل حال گیلدخت هم می‌شود.

فیلم‌نامه سریال گویی توسط نرم افزار نوشته شده است به گونه‌ای که هر چند دقیقه یکبار واژه‌هایی مانند:میرزا،خان،تفنگچی،اندرونی،سیاهه،ضعیفه، خنزر پنزر،رعیت و….شنیده می‌شود و متاسفانه حتی از نمونه‌های دهه هشتادی این نوع سریال سازی نظیر: پس از باران و پهلوانان نمی‌میرند نیز بسیار عقب است.

گیلدخت تلاش می‌کند تا با قهرمان سازی از دختری به همین نام، قصه و درام را پیش ببرد اما نه میترا رفیع به عنوان بازیگر این نقش «آن»‌ بازیگری را دارد و نه توانایی و جذابیت او در حد و اندازه‌ای است که بتواند نقش اول و قهرمان سریالی شصت قسمتی باشد. ترکیبی از این ضعف جدی در کنار لباس‌هایی که برق می‌زند، مردمی که همه مثل هم صحبت می‌کنند، پوشش هد بند بانوان سریال،داستان‌های ساختگی که به درام تزریق شده و در تار و پود آن تنیده نشده،صداسازی بازیگران و…سبب خلق نوعی از سریال سازی شده که آشکارا به دنبال تقلید از آثاری همچون شهرزاد و بانوی عمارت در کنار مولفه‌های سریال‌های ترکیه‌ای است و البته

مراقب بوده تا کاملا بی‌خطر باشد و چالشی هم ایجاد نکند اما حتی بنرهای خیابانی هم باعث جلب توجه مردم به چنین آثاری نمی‌شود.به عنوان نمونه این مصداق‌ها قسمت‌های اخیر سریال قابل اشاره است که در آن گیلدخت طی ماجرایی ظاهرا کشته می‌شود اما سازندگان سریال حتی اجازه شکل گیری تعلیق برای یک قسمت را هم نمی‌دهند و در پایان همان قسمت در روایت خود نمایش می‌دهند که گیلدخت نمرده و فرد دیگری را به جای او دفن کرده‌اند.

خوب یا بد، بازار سریال‌ها نیز از دست صدا و سیما خارج شده و در انحصار شبکه نمایش خانگی است و آثاری مانند گیلدخت صرفا تصاویری متحرک هستند که مخاطب گسترده‌ای را با خود درگیر نمی‌کنند.

سینما مثبت آماده انعکاس دیدگاه‌های افراد،سازمان‌ها و نهادهایی است که نام آن‌ها در این مطلب آمده  است.

برچسب ها: گیلدخت
نوشته قبلی

خانه خلاق فارابی؛مدیری که رونمایی نشده

نوشته‌ی بعدی

توقیف برزخی‌ها اقدامی قابل دفاع

نوشته‌ی بعدی

توقیف برزخی‌ها اقدامی قابل دفاع

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

نماوا اقدام به خودکشی رسانه‌ای کرده است؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۲

زندگی برادران خیامی مستند شد

۱۴۰۴-۰۳-۰۷

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس