چهارشنبه, خرداد ۱۴, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی نقد

غریب، فیلمی زد و خوردی

۱۴۰۲-۰۱-۰۵
Reading Time: 2 mins read
1

سینما مثبت: با آغاز ده روز از نمایش عمومی فیلم غریب جدیدترین محصول سازمان اوج، فروش این فیلم به یک میلیارد تومان نرسیده و تداوم این وضعیت شکست دیگری را در کارنامه این سازمان ثبت خواهد کرد. حال سوال این است که آیا این وضعیت باعث عبرت مسوولان سازمان اوج و تجدید نظر در تولید چنین آثاری خواهد شد؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری- تحلیلی سینمامثبت و طبق اعلام سامانه سمفا، فیلم غریب تا امروز شنبه پنجم فروردین ماه فروشی حدود هفتصد و هشتاد میلیون تومان با هفده هزار و پانصد تماشاگر را ثبت کرده که تقریبا برابر با فروش فیلم عروس خیابان فرشته است.البته با نمایش فیلم در جشنواره فجر نیز قابل پیش بینی بود که غریب اثر موفقی در گیشه نخواهد بود و مانند اغلب تولیدات ارگانی این سال‌ها بیش از آنکه برای تاثیر بر مخاطب ساخته شود، تولید شده تا راهی آرشیو شود و به جای نمایش در سینما در مناسبت‌های متعدد از تلویزیون پخش شود. حالا فروش اندک این فیلم نشان می‌دهد که این شکل از روایت حتی مورد تایید نسل جدید هم نیست و احتمالا فقط خود مسوولان این مجموعه بر آن مُهر تایید می‌زنند.

از میزان هزینه صرف شده برای تولید غریب اطلاعی در دست نیست اما این فیلم احتمالا یکی از گران‌ قیمت‌ترین تولیدات سال ۱۴۰۱ سینمای ایران است که در فضایی ایزوله و به دور از واقعیت‌های موجود و حتی سوال‌های نسل جوان درخصوص دفاع مقدس تولید شده است. سفارش دهندگان و سازندگان فیلم به جای آنکه به دنبال مباحث اقناعی در فیلم باشند صرفا تلاش کرده‌اند تا یک بازسازی از رویداد مورد نظر را انجام دهند.اوج این بازسازی گریم بابک حمیدیان است که قرار است بیشترین شباهت را با چهره شهید بروجردی داشته باشد اما تصنع حاکم بر گریم و نوع بازی حمیدیان گاهی قاب‌های مضحکی را در فیلم خلق می‌کند.

محمد حسین لطیفی تلاش کرده تا از شخصیت شهید بروجردی تصویری عارف گونه خلق کند اما ناآگاهانه در صحنه‌هایی از فیلم به دست او اسلحه ژ- ۳ داده و او را روانه جنگ‌های چریکی کرده که این مساله تناقضی بزرگ در فیلم محسوب می‌شود.

لطیفی البته تعلیق‌های سریالی متعددی هم در فیلم قرار داده که عملا این فیلم را در حد و اندازه سریالی خوش ساخت تنزل می‌دهد که از این حیث فاقد ویژگی‌های فیلمی سینمایی و ماندگار است و در نهایت در حد و اندازه فیلم‌های زد و خوردی تنزل می‌یابد.

سینما مثبت ضمن اعلام آمادگی برای انعکاس دیدگاه‌های افراد،سازمان‌ها و نهادهایی که نام آن‌ها در این مطلب آمده امیدوار است در سال پیش رو اوج نیز در نحوه نگاه بسته و کلیشه‌ای خود به موضوع‌ها و مسائل فرهنگی تجدید نظر کرده و با دنبال کردن سینمای جهان،از نظر محتوایی نیز آثاری در حد و اندازه سینمای جنگ دنیا تولید کند و صرفا خود را محدود به جلوه‌های ویژه و تولید سنگین نکند.

برچسب ها: سازمان اوج،فیلم های استراتژیک،سینماپلاس،آبادان یازده شصت،سینمامثبت،پلاس،روز صفر،روز بلواغریبفیلم غریب
نوشته قبلی

نمایش روابط طبیعی زن و مرد در سلمان فارسی؟!

نوشته‌ی بعدی

نوروز جبلی از اینترنشنال و بی‌بی‌سی عقب ماند

نوشته‌ی بعدی

نوروز جبلی از اینترنشنال و بی‌بی‌سی عقب ماند

دیدگاه‌ها 1

  1. اشکان می‌گوید:
    قبل 2 سال

    در واقع از نظر سینمایی و جلب توجه خوب هست اما از نظر نقد تاریخ خیلی بی ربط هست

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

نماوا اقدام به خودکشی رسانه‌ای کرده است؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۲

زندگی برادران خیامی مستند شد

۱۴۰۴-۰۳-۰۷

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس