دوشنبه, اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی جشنواره چهل و یکم فیلم فجر

دیوار سفارت با میز جشنواره فجر تفاوت دارد

۱۴۰۱-۰۶-۲۲
Reading Time: 2 mins read
0

سینما مثبت: روز گذشته روابط عمومی جشنواره فیلم فجر خبر انتصاب مسعود نجفی روزنامه نگار پُرسابقه و مدیر اسبق روابط عمومی سازمان سینمایی و جشنواره فجر را اعلام کرد. انتخابی که گذشته از شایسته بودن نجفی برای آن چند پیام مهم و جدی به شرح زیر دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری – تحلیلی سینمامثبت، این انتخاب از جهات گوناگونی قابل تامل و بررسی است.

۱-تجربه ثابت کرده اصولگراها توان چندانی در ارتباط و تعامل با بخش‌های دیگر ندارند و نه زبان تعامل با طیف‌های گوناگون را می‌دانند و نه «نفر»‌این کار را دارند.اینکه جشنواره فیلم فجر در نهایت برای مدیریت روابط عمومی به سراغ فردی توانمند مانند مسعود نجفی می‌رود حکایت از آن دارد که تمامی نوگل‌های حاضر در پُست‌های پُرطمطراقی همچون: مدیریت ارتباطات، معاونت بازرگانی و… که مدعی روابط عمومی هستند فاقد توانایی لازم برای اداره چنین رویدادی هستند و در نهایت باید جشنواره فجر به سراغ نیروهای زبده قبلی برود.

۲- این انتخاب حکایت از آن دارد که جشنواره فجر پیش رو، رویداد بسیار سخت،پیچیده و پُرتنش است و به همین دلیل ‌باید در درگاه‌هایی نظیر روابط عمومی افرادی به کار گمارده شوند که تا حد امکان بتوانند از حجم فشارها و تنش‌ها بکاهند.

۳-مجتبی امینی دریافته که عرصه سینما با فعالیت‌های قبلی وی و حتی کار در تلویزیون تفاوت دارد و به همین دلیل لازم است فردی با نزدیک‌ترین روحیه به کلیت سینمای ایران را به عنوان پیشانی رویداد فجر قرار دهد.امینی می‌داند عرصه فجر عرصه بازی ایدئولوژیک و سیاسی و بالا رفتن از دیوار سفارت نیست و واقعیت موجود در سینما ممکن است بیش از حد انتظار تلخ باشد. بنابراین اگر در هفته‌های آتی خبر انتصاب ابراهیم داروغه زاده را نیز به عنوان دبیر اجرایی جشنواره یا رییس هیات داوران شنیدیم نباید تعجب کنیم.

۴- انتخاب مسعود نجفی و در کنار آن پیام منتشر شده به مناسبت روز ملی سینما از سوی ستاد جشنواره حکایت از آن دارد که امینی هم مانند اصولگراهای باهوش! به دنبال حرکت در مسیری است که پیشتر افرادی مانند مسعود ده نمکی آن را تجربه کرده‌اند و با عبور از مرزهای عقیدتی تُند و تیز، در سینما با کمک کاتالیزورهایی مانند محمد رضا شریفی نیا تلاش کرده‌اند تا به بدنه حرفه‌ای نزدیک و از ماهیت گذشته خود فاصله بگیرند.

۵- امینی به عنوان گزینه بعدی،محتمل و در آب نمک مدیریت سازمان سینمایی می‌تواند از فرصت جشنواره فیلم فجر برای ایجاد تصویری مثبت از خود کمک بگیرد و در این مسیر چه چیزی بهتر از یک روابط عمومی کاربرد؟!

۶- به نظر می‌رسد درخصوص این انتخاب اختلاف نظری میان سازمان سینمایی و دفتر جشنواره فجر وجود دارد زیرا برخلاف اغلب اخبار سینمایی که در سایت سازمان سینمایی منعکس می‌شود، خبر انتصاب مسعود نجفی در سایت این سازمان منعکس نشده است!

سینما مثبت آماده انعکاس دیدگاه‌های افراد،سازمان‌ها و نهادهایی است که نام آن‌ها در این مطلب آمده  است.

برچسب ها: جشنواره فیلم فجرمجتبی امینی
نوشته قبلی

حمله انجمن منتقدان سینما به مدیریت سینما

نوشته‌ی بعدی

پیام خانه سینما در پی درگذشت مهسا امینی

نوشته‌ی بعدی

پیام خانه سینما در پی درگذشت مهسا امینی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

از صیاد تا ناریا، تلویزیون و پرده سینما در اشغال آثاری ضعیف

۱۴۰۴-۰۲-۲۸

مدیران مومن و انقلابی تلویزیون هم عاشق بوروکراسی سنگین هستند؟

۱۴۰۴-۰۲-۲۶

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس