سینما مثبت: ناآگاهی و کم دانشی موجود در سازمان اوج سبب شده تا سریال جدید این سازمان به دلیل انتخاب نام غلط به تبلیغی غیرمستقیم برای رستورانی در شمال شهر تهران تبدیل گردد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری- تحلیلی سینمامثبت، انتخاب اسم برای آثار هنری همیشه کاری حساس است که عدم توجه به آن باعث خواهد شد تا این آثار هیچگاه نتوانند مرحله «برندینگ» را طی کرده و آثاری خاص شوند. این اتفاق مشخصا درباره سریال مستوران رخ داده که نام آن شباهت زیادی به نام رستوران «مستوران» در شمال شهر دارد! اگر نام مستوران را در گوگل جست و جو کنید، در کنار مطالب مربوط به سریال اوج نام این رستوران نیز میآید.البته که نگارش این دو اسم از نظر علامتهای زبان فارسی متفاوت است اما مرسوم نیست که در گوگل هنگام جست و جو اسامی را با اعراب تایپ کنیم.
این مساله نشان دهنده آن است که سازندگان سریال هنگام انتخاب نام حتی زحمت جست و جویی ساده را هم به خود ندادهاند.
سازمان اوج این روزها در حال تبلیغ گسترده برای این اثر است و آن را نقطه آغاز سریالسازی به سبک جدید عنوان میکند. این اتفاق در حالی رخ می دهد که به تازگی مسعود آبپرور کارگردان این سریال در گفت و گو با روزنامه صبح نو اعلام کرده بهتر بود با فیلمنامه کامل کار را شروع کنیم نه اینکه فیلمنامه در بین کار به یک چالش تبدیل شود…این خیلی اتفاق خوبی نیست که تا اواخر کار از عاقبت شخصیتها بیخبر باشیم…متاسفانه آن فرصت شایستهای که باعث میشود با دورخیز سمت پروژه بروم، اتفاق نیفتاد!…تنها ده روز برای آماده کردن خودم و پیوستن به پروژه وقت داشتم!!!
سینما مثبت آماده انعکاس دیدگاههای افراد،سازمانها و نهادهایی است که نام آنها در این مطلب آمده است.
نویسنده: محمد رضا جهانگیر