جمعه, خرداد ۱۶, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی تلویزیون

اوج، پیشگام در ساخت سریال‌های ویدئو کبابی

۱۴۰۱-۰۴-۱۳
Reading Time: 2 mins read
0

سینما مثبت: سرانجام پس از فضاسازی رسانه‌ای گسترده از سوی سازمان اوج سریال تلویزیونی مستوران به مرحله پخش رسید تا مخاطبان تلویزیون با سطح کیفی و سلیقه‌ای این سازمان در حوزه سریال سازی نیز آشنا شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری- تحلیلی سینمامثبت، در چند هفته اخیر اکران بیلبوردهای تبلیغاتی در شهر تهران به صورت گسترده که به سریال مستوران اختصاص داشت تعجب مردم را به دنبال داشت و این سوال را پیش آورد که چرا رسانه‌ای که به زعم خود مهم‌ترین و موثرترین ابزار تبلیغاتی – یعنی آنتن ـ را در اختیار دارد باید برای معرفی محصول خود به این نوع ابزار تبلیغاتی متوسل شود؟!

طبق اطلاعات رسیده به سینما مثبت پس از آنکه فیلم «پسر مریم» آخرین محصول سینمایی اوج موفق به راهیابی به جشنواره فیلم فجر نشد و ابراهیم حاتمی‌کیا فیلمساز نورچشمی و محبوب اوج نیز عطای سینما را به لقایش بخشید تا سریال چهارصد میلیارد تومانی موسی را مقابل دوربین ببرد سازمان اوج دریافت که دیگر شانسی برای حضور و موفقیت در جشنواره فیلم فجر ندارد و عملا هزینه کردن در این حوزه منجر به نتیجه دلخواه نخواهد شد و به همین دلیل برنامه جدیدی را در دستور کار قرار داد که حضورش در سینما را کمرنگ کرده و در حوزه سریال سازی متمرکز شود تا محصولات تولیدی خود را در نهایت به تلویزیون یا شبکه نمایش خانگی بفروشد.

اکران بیلبوردهای سریال مستوران نیز با هدف نمایش قدرت این سازمان به مشتریان این نوع آثار صورت گرفت تا اصطلاحا یک آفر در اختیار مجموعه‌هایی مانند صدا و سیما قرار دهد که از محصولات بعدی این سازمان استقبال کنند.

اوج ذوق زده از محصول جدید

نکته قابل تامل این است که سازمان اوج فارغ از ضعف‌های متعدد سریال مستوران ظاهرا از این محصول جدید ذوق شده شده و آن را اثری فاخر معرفی کرده حال آنکه این سریال سرشار از ابهام‌ها و ایرادهای حرفه‌ای است. از دیالوگ نویسی عجیب و غریب آن که هر چند دقیقه یکبار لحن و زبان بازیگران تغییر می‌کند و به شیوه‌ای سخن می‌گویند تا پوشش عجیب و غریب بازیگران که حتی در شب و داخل منزل نیز کلاه بر سر دارند و…. اما در فضای انحصاری زوج این سریال با ضعف‌هایی از این دست و پیش از پایان فصل اول و مشاهده بازخوردها وارد تولید فصل دوم شده است. سریالی که از نظر ساختاری بیش از آنکه یادآور آثار تاریخی ارزشمند تولید شده در سال‌های گذشته باشد؛ نوعی از محصولات نمایشی تاریخی را به مخاطب یادآوری می‌کند که اصطلاحا «هارون الرشیدی» و «ویدئو کبابی» نامیده می‌شدند. این نام‌ها نیز اسامی تعریف شده‌ای برای آثار کم کیفیت در حوزه آثار تاریخی نمایشی بوده که نمونه‌های آن کم نیست منتها این بار در رنگ و لعابی بیشتر و در قالب پروژه‌ای گران قیمت‌تر عرضه شده است.

سینما مثبت آماده انعکاس دیدگاه‌های افراد،سازمان‌ها و نهادهایی است که نام آن‌ها در این مطلب آمده  است.

برچسب ها: سریال مستورانویدئو کبابی
نوشته قبلی

رخشانِ تیزهوش و سازمان سینمایی کم هوش

نوشته‌ی بعدی

سخنگوی غیررسمی سازمان سینمایی و مشکل فیلم برداران لیلا+ پاسخ

نوشته‌ی بعدی

سخنگوی غیررسمی سازمان سینمایی و مشکل فیلم برداران لیلا+ پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

نماوا اقدام به خودکشی رسانه‌ای کرده است؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۲

زندگی برادران خیامی مستند شد

۱۴۰۴-۰۳-۰۷

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس