سینما مثبت: پایگاه خبری سینماپرس وابسته به بدنه اصولگرا و محافظه کار ارزشی سینمای ایران با انتشار مطلبی انتقادی درباره فیلم «برادران لیلا» ضمن تقبیح محتوای این فیلم و با استناد به اخبار و مطالب منتشر شده در رسانههای خارجی درباره این فیلم خواستار برخورد قانونی با این اثر شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری- تحلیلی سینمامثبت، در این مطلب که با عنوان آزمون «نظام» در برابر اقدامات غیرقانونی سازندگان «برادران لیلا» منتشر شده نویسنده با طرح ادعای «ترسیم چهرهای مفلوک از ایران و ایرانی در این فیلم» مسوولان سینمایی را به واکنش منفعلانه و سکوت از سر استیصال متهم کرده و خواستار
پیگیری نحوه نمایش این فیلم در خارج از کشور توسط «بازرسی نهاد ریاست جمهوری» و بدنه نظارتی «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» و «کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی» شده و خطاب به مسوولان این دستورها را صادر نموده است.
۱- اکران عمومی اثر بدون مجوزی همچون فیلم سینمایی «برادران لیلا» در جشنوارههای خارجی از سوی دیگر مشمول مجازات «قاچاق» میباشد.
۲- «سازمان سینمایی» به سرعت اقدام به انتشار رسمی مشخصات «مالک» یا «مالکان» فیلم سینمایی «برادران لیلا» نماید.
۳- «دادستان کل کشور» به عنوان «نماینده مدعیالعموم» به سبب «نقض قوانین و حاکمیت جمهوری اسلامی» اقدام به صدور «قرار جلب» برای ایشان نماید.
۴-نهادهای امنیتی به این موضوع بپردازند که مالک این اثر با چه رویکردی در شرایط «جنگ نرم» اقدام به سرمایهگذاری جهت تولید چنین اثر سیاهی نموده و بنابر چه روابطی در داخل و خارج از کشور موفق شده تا قبل از کسب مجوزهای قانونی لازم، اقدام به عقد قرارداد پخش جهانی این اثر با شرکت اروپایی «وایلد بانچ» (Wild Bunch AG) نماید و نسخه با کیفیت اثر را جهت «نمایش عمومی» به جشنوارههای جهانی بفرستد!
۵-لازم است تا از نهادهای متولی خواسته شود که در شرایط «نفوذ فرهنگی» به بررسی ابعاد شخصیتی و روابط ایشان بپردازند و در صورت لزوم ایشان را به جهت ضایع نمودن «حقوق فرهنگی مردم ایران» مورد پیگیری حقوقی قرار دهند.
۶- «سازمان سینمایی» بیش از هر چیز به فرایند صدور «پروانه نمایش» این اثر سرعت بخشیده و بدون مصلحتسنجیهای از سر حقارت و یا تحت تاثیر فشارهای ناشی از حضور جهانی و …؛ ابتدا به تطبیق میزان پایبندی اثر نهایی تولید شده نسبت به آنچه که مورد تایید در مرحله «پروانه ساخت» قرار گرفته، بپردازد و سپس با تمرکز بر لایههای اثر سعی نماید تا فضای سیاه اثر را از ترسیم «فلاکت مطلق» تعدیل نمایند.