سینما مثبت: حذف یارانه نان جزو سیاستهای مهم کشور است و دولت مصصم به اجرای این سیاست است و صدا و سیما هم به عنوان رسانهای حاکمیتی ملزم به پیروی از این سیاست است اما نحوه اجرای این سیاست در صدا و سیما بسیار ابتدایی و ناشیانه است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری- تحلیلی سینمامثبت، رسانهای مانند صدا و سیما که وابسته به نظام و ملزم به پیروی از سیاستهای کلی کشور است در موقعیتی اینچنینی باید با هوشمندی عمل کند و با تدوین برنامههای رسانهای جذاب و قانع کننده در این خصوص محتوا تولید کند اما محتوای تولیدی از سوی این رسانه که عمدتا متکی به گزارشهای چند خبرنگار از جمله فرزاد آذری بقا و خبرنگار صدا و سیما در پاکستان و افغانستان بوده است. در اغلب این گزارشها
تلاش میشود تا با مقایسه قیمت محصولات ایرانی و خارجی در کشورهای همسایه اینگونه عنوان شود که یارانه پرداختی بابت لبنیات و روغن و دیگر کالاهای اساسی با صادرات محصولات تولیدی به کشورهای مختلف به جیب مصرف کننده غیرایرانی میرود و به همین دلیل باید یارانه آن حذف شود حال آنکه اگر قرار بر کاهش صادارات باشد میتوان با افزایش تعرفههای صادراتی این مساله را تعدیل کرد و قطعا فشار بر مصرف کننده داخلی راه حل مناسبی برای این مساله نیست. این شکل از تولید محتوا توسط صدا و سیما پیش از آنکه پیام به انتشار گسترده برسد؛ اثر گذاریاش را از دست میدهد و اصطلاحا بیات میشود چون بدون توجه به چهارچوبهای حرفهای تولید شده و از همه مهمتر مخاطب هم به فرستنده پیام اعتمادی ندارد. این بی اعتمادی از آنجا ناشی میشود که رفتار صدا و سیما پُرنوسان است و در موضوع مهمی مانند سیسمونی هیچ خبری درباره این مساله در رسانه تولید نشد و در نهایت اخبار این رویداد توسط مردم از رسانههای بیگانه دنبال شد.
نویسنده: محمد رضا جهانگیر