یکشنبه, مرداد ۵, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی خبر

این انتصاب سینمافرهنگ را احیا می‌کند؟

۱۴۰۰-۰۹-۱۱
Reading Time: 2 mins read
0

سینما مثبت: با انتصاب یک روزنامه نگار دیگر در حوزه سازمان سینمایی این سوال برای اهالی رسانه مطرح است که هدف از این انتصاب‌ها چیست و تا چه اندازه می‌تواند مشکلات و مسائل این حوزه مدیریتی را حل کند؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری- تحلیلی سینمامثبت، انتصاب روزنامه نگاران در پست‌ها و مسوولیت‌های حاکمیتی اغلب در عنوان‌هایی از قبیل «مدیر روابط عمومی» و «مشاور اجرایی» رخ می‌دهد و کمتر شاهد به کارگیری این افراد در مسوولیت‌های اجرایی دیگر هستیم. امروز احمد رضا دانش از سوی مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی به عنوان مدیر سینما فرهنگ انتخاب شد. سینمایی که تنها سالن در اختیار سازمان سینمایی و مجموعه دولتی سینمای ایران است که به واسطه محل قرارگیری و همچنین تعدد سالن‌ها نقش مهمی در فروش فیلم‌های سینماهای تهران داشته و دارد. اما در گذشته‌های نه چندان دور و مشخصا دهه شصت و هفتاد این سینما محل گردهم آیی علاقه مندان سینما نیز بود و با نمایش فیلم‌های هنری فضایی برای تعامل و ارتباط میان قشرهای مختلف علاقه مند به سینما فراهم می‌شد؛ اتفاقی که در سال‌های اخیر بسیار محدود شده و در حد اکران‌های خصوصی هنر و تجربه یا اکران‌های فیلم‌های تجاری با فضایی هیجانی تنزل پیدا کرده است. احمد رضا دانش به جز دوره مدیریت بر پردیس سینمایی رازی که به دلیل بروز کرونا و تعطیلی همگانی مشاغل متوقف شد، تجربه مدیریت سالن و پردیس سینمایی را نداشته اما از روزنامه نگارانی است که در دهه هشتاد و نود اتفاق‌های مثبتی را رقم زده است از جمله راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی سینماپرس که در سال‌های ابتدایی دهه نود و در دوران مدیریت جواد شمقدری در سینمای ایران، با وجود وابستگی نسبی به این چهره و هیات اسلامی هنرمندان مسلمان توانست به عنوان رسانه‌ای معتبر و با گرایش‌های قابل قبول تعامل مناسبی با هنرمندان برقرار کند. دانش همچنین به واسطه اظهارنظرهای صریح خود در خصوص مسائل سیاسی و اجتماعی و همچنین تعامل با اصحاب هنر و رسانه در رویدادهایی که در آن مسوولیت داشته شناخته شده است و این ویژگی‌های مثبت دقیقا نقطه مقابل ویژگی‌های فردی افرادی است که به طور سنتی در طول چهل سال گذشته «مدیر» بوده‌اند و هربار که نامشان شنیده می‌شود بیش از توانایی و ابتکار عمل پوشش کت – شلوار آن‌ها در ذهن ما نقش بسته است.

سینما مثبت امیدوار است حضور این روزنامه نگار در مدیریت مجموعه ارزشمندی مانند سینما فرهنگ صرفا به «اداره» یک سالن سینما منجر نشود و دانش بتواند بخشی از هویت تاریخی و محلی این سینمای مهم را که در منطقه‌ای حساس قرار گرفته احیا کند.

برخی از ماموریت‌های دانش در حکم اعلامی: برنامه‌ریزی و ارائه طرح‌ها و اجرای مجدانه آن‌ها در جهت چشم‌انداز نوین بنیاد سینمایی فارابی با استفاده از ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه مجتمع فرهنگ و سایر سالن‌ها و زیرساخت‌های اکران و فرهنگی بنیاد و ارتقای فعالیت‌های این مجتمع فرهنگی و هنری با توجه به مأموریت‌های پیش‌بینی‌شده از سوی بنیاد

سوابق احمدرضا دانش: کارشناس ارشد مدیریت رسانه از دانشگاه سوره – مدیریت پردیس سینمایی رازی، سردبیری رسانه‌های مختلف فرهنگی و فعالیت رسانه‌ای در چند دوره جشنواره فیلم فجر و مدیریت در تلویزیون‌های اینترنتی

نویسنده: امیر استادی

برچسب ها: احمد رضا دانش
نوشته قبلی

پیشگامی برخی سینماگران در بی‌آبرو کردن صنف خود

نوشته‌ی بعدی

هیات انتخاب چهلمین جشنواره فیلم فجر، اصولگرا اما میانه رو

نوشته‌ی بعدی

هیات انتخاب چهلمین جشنواره فیلم فجر، اصولگرا اما میانه رو

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

19

جولان آژان رضاخانی در تبلیغ تلویزیونی هایپر مارکت

۱۴۰۴-۰۵-۰۵

نقد فضای فرهنگی دوره پهلوی در فیلم جدید فرمان آرا

۱۴۰۴-۰۵-۰۴

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس