شنبه, خرداد ۱۷, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی نقد

تیک آف پاپ در ساحل بوشهر

۱۴۰۰-۰۴-۱۱
Reading Time: 2 mins read
0

سینما مثبت: احسان عبدی پور کارگردان جوان سینمای ایران که با فیلم تنهای تنهای تنها به مخاطبان حرفه‌ای سینمای ایران معرفی شد، با تمرکز بر فضای بومی زادگاه خود بوشهر تاکنون موفق به خلق آثار ارزشمندی شده که تیک آف و پاپ به عنوان دو نمونه عرضه شده در شبکه نمایش خانگی،‌گزینه‌ای مناسب برای تماشا در تعطیلات پایانی هفته است.

نمایی از فیلم پاپ

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری – تحلیلی سینما مثبت،‌ «جنوب» در هنر ایران اغلب محدود به استان خوزستان و شهرهای آبادان،اهواز و خرمشهر است. بخش عمده‌ای از برجسته سازی این جغرافیا در فضای فرهنگی و هنری کشور مرهون کشف نفت در این خطه و سپس جنگ و اتفاق‌های مرتبط با آن است. در طول سال‌های گذشته کمتر پیش آمده تا سهم بخش دیگری از جنوب کشورمان یعنی استان‌های هرمزگان و بوشهر در هنر ایران بازنمایی شود. پیوند ما با استان هرمزگان بیشتر به واسطه دو خواننده مطرح این خطه یعنی ناصر عبداللهی و رضا صادقی بوده و با بوشهر نیز بیشتر به واسطه یاد و خاطره رییسعلی دلواری پیوند ذهنی داریم. حالا احسان عبدی پور به عنوان کارگردانی از استان بوشهر در هر یک از آثارش نمونه‌ای جذاب از اقلیم بوشهر را پیش چشم ما قرار می‌دهد؛ در فیلم‌هایی که قصه‌ای به شدت بومی دارد و در کنار جدیت و گاه تلخی ماجرا،‌طنزی ظریف نیز چاشنی فیلم است.

داستان فیلم «پاپ» که سال ۱۳۹۲ ساخته شده، چند روایت از زندگی چند جوان ساکن بوشهر است. در یک روایت،‌با دختری مواجه می‌شویم که همسرش به زندان افتاده و حالا در آستانه سفر تیم رباتیک به خارج از کشور – که جوان زندانی سرپرستی آن را به عهده دارد- همسرش تلاش می‌کند تا او را از زندان نجات دهد. در داستانی دیگر گروهی از سیاهپوستان بومی بوشهر با هیجان حضور اولین پاپ سیاه پوست در واتیکان را دنبال می‌کنند و در قصه‌ای دیگر، جوانی که قصد دارد عرض کانال مانش را شنا کند تا به نامزدش در آلمان برسد،‌با واقعیت تلخی درباره نامزدش مواجه می‌شود.

نمایی از فیلم تیک آف

«تیک آف» محصول سال ۱۳۹۴ داستانی جوان پسند و البته با مایه‌های بیشتری از تخیل و هیجان نسبت به پاپ را به تصویر می‌کشد. فیلم با دستگیری سه جوان آغاز می‌شود و در ادامه به زندگی هر یک از آن‌ها و سرگذشتی که داشته‌اند می‌پردازد. جوان‌هایی که در مقطعی تصمیم به رفتاری هیجانی گرفته‌اند و نظم اجتماعی را بر هم زده و طغیان کرده‌اند و در نهایت نیز این طغیان پایان چندان خوشی برایشان رقم نمی‌زند. پایان بندی فیلم یکی از نقاط ارزشمند فیلم است.

عبدی پور در تمام فیلم‌هایش با استفاده از بازیگران بومی بوشهر،‌توانمندی خوبی از شهر خود را به مخاطبان معرفی کرده و البته ترکیب بازیگران حرفه‌ای فیلم تیک آف و حضور چهره‌هایی همچون: مصطفی زمانی،پگاه آهنگرانی،‌رضا یزدانی و… نیز در کنار بازیگران بومی از نقاط قوت فیلم است.

هر دو اثر عبدی پور با تمرکز بر جغرافیای جنوب و با نمایش پُر رنگ رخدادهای برگرفته از مجاورت بوشهر با دریا آثاری تماشایی محسوب می‌شوند که گونه‌ای شریف از نقد اجتماعی را برای مخاطب به نمایش درمی‌آورد.  

نوشته قبلی

کی بود کی بود من نبودم

نوشته‌ی بعدی

پلتفرم‌ها وارد بازی‌ها کثیف شده‌اند؟

نوشته‌ی بعدی

پلتفرم‌ها وارد بازی‌ها کثیف شده‌اند؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

نماوا اقدام به خودکشی رسانه‌ای کرده است؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۲

زندگی برادران خیامی مستند شد

۱۴۰۴-۰۳-۰۷

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس