دوشنبه, خرداد ۵, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی بین الملل فیلم فجر

آقای دبیر! دوغت را بنوش

۱۴۰۰-۰۲-۲۵
Reading Time: 1 min read
0

سینما مثبت:‌ جشنواره‌های سینمایی در ایران تاکنون کارکردهای مختلف و متفاوتی داشته‌اند؛ از ایجاد رزمه برای افراد و نیز ایجاد زمینه‌ای برای بده بستان‌های داخل گروهی. حالا کارکرد دیگری برای این جشنواره‌ها کشف شده است: سنگ اندازی در مقابل استعدادها و توانایی‌های سینماگرانی که می‌توانند خارج از جشنواره درآمدهای بالا کسب کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری- تحلیلی سینما مثبت، هفته گذشته نشست خبری محمد مهدی عسگرپور دبیر این دوره از بخش بین الملل فیلم فجر برگزار شد. در این نشست خبری عسگرپور با ادبیاتی پُر از تکبر و نخوت به سوال‌های خبرنگاران پاسخ داد اما بخشی از اظهارات وی سبب شد تا عرق شرم و خجالت بر چهره خبرنگاران و احتمالا اهالی سینما نقش ببندد که چگونه با محدود و محصور کردن این چهره هنری در چهارچوب جشنواره فجر باعث شده‌اند تا ایشان از کسب درآمدهای میلیاردی در بخش فیلمسازی و سریال سازی محروم شوند. عسگرپور در بخشی این نشست خبری گفت:‌ «برخی از دوستان می‌گویند پول جلوی ما را گرفته، ولی مگر چه منفعتی برای ما دارد؟ من اگر در همین ایام یک سریال می‌ساختم، ده برابر چیزی که جشنواره برای من داشت، عایدی به من می‌داد.»

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که چنین رویه‌ای در میان اغلب مسوولان کشور ظاهرا امری عادی و معمولی است که مسوولیت‌های خود را با منت می‌پذیرند و البته در فضای غیرشفاف موجود نیز هیچ گاه به این سوال پاسخ نمی‌دهند که بابت همان یک دهم دستمزدی که از رویدادی مانند فیلم فجر دریافت می‌کنند چه آورده‌ و فایده‌ای برای آن رویداد دارند؟! واقعا اگر در همین جشنواره اگر به جای عسگرپور همان میرکریمی یا مجیدی و میری و یا رامبد جوان حضور داشته باشند چه اتفاق خاصی رخ می‌دهد و به واسطه حضور کدامیک از این افراد فیلمسازان بین المللی و حتی منطقه‌ای حاضر به ارائه فیلم خود به جشنواره می‌شوند؟حالا اگر اصغر فرهادی دبیر این جشنواره بود یک چیزی اما واقعا این فیلمسازان رانتی که تمام عمر حرفه‌ای آن‌ها صرف فعالیت در نهادها و ارگان‌ها و فعالیت در فضای بی رقابت شده چه آورده‌ای می‌توانند برای چنین جشنواره‌ای داشته باشند؟ آیا جز این است که در فضای انحصاری سینمای ایران برگزاری چنین جشنواره‌‌هایی بیشتر یک بده- بستان است تا یک فضای واقعی رقابتی؟! فضایی که هیچ گاه گزارش دقیقی درباره آن ارائه نشده و نمی‌شود.بهرحال رسانه‌ها هم تا حدود زیادی از این مناسبات آگاه هستند و آقای دبیر می‌تواند بدون دغدغه با رعایت پروتکل‌های جاری و ساری در چنین مواقعی، مسیر خود را ادامه دهد و به راحتی دوغش را بنوشد و بداند و آگاه باشد که خبرنگارها نسبت به گذشته آگاه‌تر شده‌اند.

سینما مثبت آماده انعکاس دیدگاه‌های مسوولان بخش بین الملل فیلم فجر درباره این مطلب است.

برچسب ها: محمد مهدی عسگرپور
نوشته قبلی

روایتی از شبگرد‌های الناز شاکردوست در تهران

نوشته‌ی بعدی

رییس سازمان سینمایی امروز شنبه را چگونه آغاز کرد؟

نوشته‌ی بعدی

رییس سازمان سینمایی امروز شنبه را چگونه آغاز کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

یک بام و دو هوای سر کچل لیلا حاتمی

۱۴۰۴-۰۳-۰۲

ناکارآمدی؛شباهت کلیدی نمایشگاه کتاب و جشنواره فیلم فجر

۱۴۰۴-۰۲-۳۰

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس