سینما مثبت: از ابتدای بروز بحران کرونا در کشور، تصمیم گیرهای متناقض و عدم ثبات در اجرای برخی تصمیم ها باعث بی اعتمادی مردم به دستورهای مرتبط با بیماری کرونا شده است. در این فضا صدا و سیما به عنوان رسانه ای که مروج و مشوق مردم به رعایت حداکثری دستورالعمل های مبارزه با کرونا است، این روزها تناقض گویی عجیبی را دامن می زند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، در ماههای اولیه شیوع بیماری کرونا، کارگروه مدیریت بحران کرونا خانه سینما خطاب به ویز ارشاد در نامه ای نوشت: «در حالی که کشور عزیزمان با عزم ملی اجماعی همگانی و از منظری دوراندیشانه طرح فاصلهگذاری اجتماعی مصوب ستاد ملی مدیریت بحران کرونا را به اجراء گذاشته است و خوشبختانه به دلایل مختلف و تا اطلاع ثانوی اکثر پروژههای تولیدی سینما و تلویزیون توسط نهادهای مربوطه تعطیل شدهاند، متاسفانه «کانون تبلیغاتی» بیتوجه به این هشدارهای مهم ملی همچنان مصرانه در حال ادامه فعالیت هستند و بدون در نظر گرفتن شرایط ویژه حرفه فیلمسازی، همچون تجمع افراد در سنین مختلف و در محیطهای بسته، روابط نزدیک و ابزار مشترک که اعضای گروه استفاده میکنند و عدم امکان کنترل بهداشت محیط کار، مکانهای متنوع و متعدد فیلمبرداری و غیره، جان انسانها را به خطر میاندازند.»
حالا در شرایطی که در تمامی ایام شیوع بیماری کرونا ـ از اسفند ماه 98 تاکنون ـ کانون های تبلیغاتی با شدت تمام به فعالیت های خود ادامه می دهند و هر روز با تیزرهایی جدید و تازه از فرصت ارزان بودن تبلیغات تلویزیونی نهایت بهره را می برند، صدا و سیما که سریال های در دست تولیدش تاکنون بیمار و فوتی کرونایی کم نداشته، حالا در هنگام پخش هر تیزر تبلیغاتی که با حضور پُرتعداد شخصیت های انسانی ضبط شده عبارتی مانند: «این تصاویر قبل از شیوع بیماری کرونا ضبط شده است» را درج می کند تا بر مسوولیت خود نسبت به آنچه مردم را از آن نهی می کند، چشم پوشی نماید والا دست اندرکاران فیلمسازی که برای ساخت و تولید آثار خود نیازمند اجاره وسایل، اخذ مجوز، اجاره استدیو، به کارگیری عوامل و… هستند، در تمامی این 10 ماه هربار در چنین مراکزی با عوامل و سازندگان این فیلم های تبلیغاتی مواجه شده اند که برای ساخت تیزر، با شتاب و شدتی بیش از فیلمسازان به چنین مراکزی مراجعه کرده اند. بهرحال واقعیت ماجرا این است که در نظام سرمایه داری کنونی دنیا، سرمایه و پول حرف اول را می زند و شرکت های تجاری حتی نمی توانند روند تبلیغ و فروش آثار خود را متوقف کنند و بدیهی است ساخت و پخش تیزر هم بخشی از این ماجرا است که اگر با صداقت به مردم توضیح داده شود، کسی نسبت به آن شک و شبهه ای نمی برد اما زمانی که بی دلیل جمله ای مانند: «ساخت این تیزر قبل از شیوع کرونا صورت گرفته» درج می شود، یک دروغ کوچک به تعداد بزرگ تکثیر و این امر غیر اخلاقی در جامعه از طریق رسانه عمومی نهادینه می شود.
سینما مثبت آماده انعکاس دیدگاه های صدا و سیما درباره این مطلب است.