یکشنبه, خرداد ۱۸, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی فیلم کوتاه

فرصتِ کرونا هم دردِ فیلم کوتاه را درمان نکرد

۱۳۹۹-۰۸-۱۸
Reading Time: 2 mins read
0

سینما مثبت: با شیوع بیماری کرونا در ماههای گذشته، تصور می شد شرایط پیش آمده ناشی از این بیماری می تواند باعث تغییر برخی ساختارهای غلط شده و فرصتی مناسب برای اصلاح برخی رویه ها در اختیار مسوولان قرار دهد اما حالا مشاهده می شود که کرونا بیش از آنکه بتواند به اصلاح این ساختارها منجر شود، فرصتی برای فرار از پاسخگویی و نهادینه شدن تنبلی و عدم خلاقیت شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، برگزاری جشنواره های سینمایی یکی از فرصت های ارزشمندی بود که می توانست در مواجهه با کرونا کارکرد حقیقی و واقعی خود را پیدا کند اما متاسفانه چنین نشد. «جشنواره فیلم کوتاه تهران» یکی از رویدادهایی بود که عملا فرصت کرونا را برای تغییر از دست داد و در نهایت تبدیل شد به تعدادی لایو اینستاگرامی و اندکی داوری و انتخاب فیلم هایی که امکانی برای نمایش عمومی و قضاوت حتی در حوزه فیلم سازان کوتاه نداشتند. جشنواره فیلم کوتاه تهران طبق اعلام دبیر آن امسال بودجه ای دو میلیارد و پانصد میلیون تومانی در اختیار داشت. مجددا طبق اعلام سید صادق موسوی مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران، در ایران سالانه 1700 فیلم کوتاه تولید می شود. در چنین شرایطی انجمن سینمای جوان به جای آنکه شرایط را برای نمایش این فیلم ها در پلت فرم های موجود تسهیل کند و حداقل با توزیع بودجه دو میلیارد و پانصد میلیون تومانی جشنواره میان فیلم سازان راه یافته به جشنواره، حق نمایش آثار آن ها را بخرد و امکانی برای بهره مندی این فیلم سازان از بودجه جشنواره و همچنین نمایش آثار فراهم آورد، به سراغ روش های تکراری و نخ نما شده نظیر: برگزاری جلسات آموزشی رفته است. جلساتی که مشابه آن ها در بخش های متعددی برگزار می شود و کمتر پیش می آید حرف تازه ای در آن ها مطرح شود و عملا برگزاری آن ها دردی از فیلم سازانی که علاقه مند به نمایش آثارشان است را دوا نمی کند. ممکن است انجمن سینمای جوان و جشنواره عنوان کند چنین فرمولی مورد قبول فیلم سازان نیست و آن ها تمایلی به نمایش آثارشان ندارد حال آنکه اگر حق نمایشی به این فیلم سازان پرداخت شود، قطعا اکثریت آن ها مایل به نمایش فیلم هایشان خواهند بود چرا که پلتفرم های محدود نمایش آثار این فیلم سازان کوتاه هیچ گاه هزینه ای بابت نمایش آثار آن ها به فیلم سازان پرداخت نمی کنند و صرفا در صورت تماشای فیلم در این پلتفرم ها و پرداخت هزینه، در بهترین حالت نیمی از آن  را به فیلم ساز می پردازند.

برگزاری جشنواره با این حجم از جلسات لایو و سخنرانی های تکراری ممکن است منافع فراوانی برای افراد مختلف داشته باشد که در میان این افراد، فیلم سازان حاضر در جشنواره قطعا در رده آخر هستند!

سینما مثبت آماده انعکاس دیدگاه های دست اندرکاران جشنواره فیلم کوتاه درباره این خبر است.

نویسنده: امیر استادی

برچسب ها: جشنواره فیلم کوتاه تهران،سینماپلاس،سینمامثبت،کرونا و جشنواره فیلم کوتاه،ساخت فیلم کوتاه
نوشته قبلی

چهار گوشه سینمای ایران در خدمت پدر خوانده ها

نوشته‌ی بعدی

از افزایش حقوق سی درصدی صدا و سیما چه خبر؟

نوشته‌ی بعدی

از افزایش حقوق سی درصدی صدا و سیما چه خبر؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

آقای سازمان سینمایی! برنامه راهبردی‌اتان محرمانه شد؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۷

نماوا اقدام به خودکشی رسانه‌ای کرده است؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۲

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس