سینمامثبت:در چهارمین روز از برگزاری جشنواره سی و هشتم فیلم فجر اولین ساخته کوروش آهاری با نام آن شب به نمایش درآمد. فیلمی با بازی شهاب حسینی که در خارج از ایران ساخته شده و اثری در ژانر وحشت است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، آن شب فیلم خوبی در سبك و سیاق خودش است. فيلمي در ژانر توهم و تعليق و ترس. فيلم ادعايي ندارد و اين صداقت در همه جاي فيلم مشهود است. داستان از جایی آغاز می شود که زن و شوهري بعد از دورهمي كوچكي که در خانه یکی از دوستانشان برگزار می شود، راهي منزل خود مي شوند. به دليل خستگي و مست بودن شوهر و دور بودن منزل، آن ها راهي هتل مي شوند و وقايع عجيبي رخ مي دهد كه ابتدا توهم به نظر مي رسد اما بعد با مشاهدات زن واقعي مي شود و تعليق ها آغاز می گردد اتفاق ها و فضاي ترس فيلم بر گرفته از واقعياتي است كه در زندگي آنها روي داده است. طي جرياني همه چيز تمام مي شود اما روايت عذاب وجدان ادامه دارد.
در این فیل جزئیات تقريبا به خوبی رعایت شده است. نوع بازي شهاب حسيني در ژانر فيلم باور پذير است و به اصطلاح از آن سياق ايراني بازي خارج شده است. البته بستر فيلم خارج از كشور است و همه چيز در روايت فيلم، منطقي ايست، چرا كه فيلم جواب سوالهايي كه ايجاد مي كند را مي دهد. به ظاهر با بيدار شدن از خواب جواب ها را مي دهد كه كه به ظاهر نوعي فرار دراماتيك از وقايع ماورائی است، اما موضوع فقط يك خواب نيست. بلكه معمايي واقعي از زندگي كاراكترهاست و چون فيلم در منطق رئاليته است فضاي تصورات اوهام در خواب يا در توهم زدگي ها رخ مي دهد كه اينجا ابتدا تصور بر تاثير مشروبات ( توهم زدگي) و هم خواب ديدن است. فيلم با هدف سرگرمي ساخته شده و تماشاگر خاص خود را دارد و دليل خوب بودن آن رسيدن به اين نقطه در اين ژانر براي بيننده ايراني است وحتي با توجه به بودجه اندک صرف شده برای فیلم، از ابتدا تا پايان لنگ نمي زند که دليل آن كارگرداني خوب و بازي ها است. بازيگر زن فيلم خوب است و حتي بازيگران نقش های کوتاه هم خوبند. نكته حائز اهميت ديگر اين است كه اين شكل از فيلم ها با ژانر وحشت متفاوت است و اين فيلم قرار نيست بيننده را بترساند بلكه قرار دادن بيننده در شرايط ابهام و جو معمايي ترس پرسوناژ است و همذات پنداري در بخش محتوايي است نه ترس. در جهان اين ژانر ، كاملا شناخته شده است و اين فيلم با ضعف هايش قابل دفاع است.با اينكه دوربين روي دست است، دكوپاژ و قطعه قطعه شدن پلانها يكپارچه و منطقي ست.
ريتم و اتمسفر كوچك فيلم (هتلي كوچك و بيشتر در يك اتاق) متناسب سوژه است و از طرفي در لايه زيرين، تعليق هاي ريز در كنار تعليق اصلي دراماتيكي به کار گرفته شده است.