چهارشنبه, خرداد ۱۴, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی جشنواره فیلم فجر ـ سی و هشتمین دوره

بچه های بـــــــــالا

۱۳۹۸-۱۱-۱۴
Reading Time: 1 min read
0

سینما مثبت: در سومین روز از برگزاری جشنواره فیلم فجر نمایش فیلم روز صفر ساخته سعید ملکان، واکنش های مختلفی را در میان اهالی رسانه به همراه داشت. این فیلم پس از شنای پروانه دومین فیلمی بود که رضایت قابل توجهی از اهالی رسانه ها را به خود جلب کرد.

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، سعید ملکان طراح چهره پردازی و تهیه کننده سینمای ایران قطعا یکی از هنرمندان باهوش سینمای ایران است. هنرمندی که به واسطه رفت و آمدهای کاری میان طیف های مختلف سینمایی، تجربه های خوبی کسب کرده و با نزدیک شدن به نهادهای قدرت توانسته اعتماد آن ها را برای اجرای پروژه های بزرگ کسب کند. حالا او در اولین تجربه کارگردانی اش، با بهره گیری از گروهی که در سال های اخیر بارها با آن ها تجربه های همکاری داشته، فیلمی ساخته که قطعا یکی از آبرومندترین فیلم های جاسوسی ـ امنیتی سال های اخیر سینمای ایران است. فیلمی که می توان آن را در کنار اثر کلاسیک و دوست داشتنی روز شیطان ساخته بهروز افخمی قرار داد.

در تمامی بخش های فیلم امکانات و هزینه بالایی که برای ساخت آن صرف شده به چشم مخاطب می نشیند. کارگردان در بخش های مختلف قدرت خودش و گروهش در صحنه پردازی، اجرای صحنه های اکشن و روایت یک داستان جذاب را به تصویر می کشد. فیلم تعلیق خوبی دارد و در برخی صحنه ها مخاطب خود را میخکوب می کند. تصویر ارائه شده از ماموران امنیتی هم بی نقص و جذاب است. یعنی اگر بچه های بالا به تماشای فیلم بنشینند، قطعا از این تصویرسازی جذاب از حرفه و شغل خودشان در فیلمی اینچنینی لذت خواهند برد.

تنها ایراد فیلم یک نکته است و آن هم اینکه فیلم روز صفر در روایت زندگی یک چهره امنیتی، دقیقا به سراغ همان الگوهای هالیوودی رفته که سال های سال در سینما به کار گرفته شده و امتحان پس داده است. الگوی قهرمانی که خانواده ندارد، تنها و منزوی است،سرکش و عصیانگر است و در نبرد مداوم با ضد قهرمان ها، انگیزه های شخصی هم دارد و تلاش برای گرفتار کردن شخصیت های منفی فیلم به نوعی رفتار شخصی و فردی او تبدیل می شود. فیلم حتی در به کارگیری زن منفی نیز الگوی زن مو طلایی را رعایت می کند و با این شرح و تفضیل اگر فیلم به زبانی دیگر دوبله شود، می تواند نسخه ای جذاب و آبرومند از یک فیلم متوسط رو به بالای هالیوودی باشد. البته این مشکل صرفا محدود به سعید ملکان نیست و حتی کارگردان هایی مانند ابراهیم حاتمی کیا هم زمانی که می خواهند فیلمی سفارشی با دیدگاه امنیتی بسازند، به سراغ الگوهای خارجی می روند که نمونه آن فیلم به وقت شام است که سرهم بندی چندین فیلم هالیوودی از جمله هواپیمایی محکومین با چاشنی مسائل ارزشی است.

 

نویسنده: حمیده جهانگیر

برچسب ها: روز صفر،سعید ملکان،سینماپلاس،سینمامثبت،پلاس،جشنواره فیلم فجر
نوشته قبلی

دعوای گُنده لات ها در جشنواره فیلم فجر

نوشته‌ی بعدی

این ریگی هواپیما بلند کردن نمیخواست، با پَس گردنی هم میشد او را گرفت

نوشته‌ی بعدی

این ریگی هواپیما بلند کردن نمیخواست، با پَس گردنی هم میشد او را گرفت

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

نماوا اقدام به خودکشی رسانه‌ای کرده است؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۲

زندگی برادران خیامی مستند شد

۱۴۰۴-۰۳-۰۷

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس