دوشنبه, خرداد ۱۹, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی جشنواره فیلم فجر ـ سی و هشتمین دوره

جشنواره فیلم فجر در خدمت توسعه فوت کورتِ ملت

۱۳۹۸-۱۱-۱۳
Reading Time: 1 min read
0

سینما مثبت: سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در حالی برای چندمین سال متوالی در پردیس ملت آغاز به کار کرد که وعده های مسوولان جشنواره و جریان سازی آن ها برای قبولاندن این محل به عنوان مکان برگزاری جشنواره پوچ و توخالی از آب درآمد.

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، جشنواره امسال در حالی به روزهای برگزاری نزدیک می شد که اتفاق هایی مانند وقایع تلخ آبان 98 و سقوط هواپیمای اوکراینی، باعث شده بود تا گروهی از سینماگران در موقعیت قهر با جشنواره و تحریم این رویداد قرار بگیرند. اتفاقی که دبیر جشنواره فیلم فجر در نشست خبری روز پنج شنبه از آن کاملا اظهار بی اطلاعی کرده و آن را به خارج از مرزهای کشور و رسانه های بیگانه نسبت داد!

حالا جشنواره در سی و هشتمین دوره برگزاری، به شدت کم رمق بود و نه در نشست خبری آن و نه در روز اول، شور و حالی به چشم نمی خورد. بخصوص آنکه نمایندگان رسانه های گروهی هر لحظه با اتفاق های جشنواره غافلگیر می شدند. پردیس ملت حتی در روز برگزاری نشست خبری هنوز آماده سازی نشده بود و کارگران و نیروهای فنی با دریل و اره و مته برقی در رفت و آمد بودند تا سالن نشست خبری را آماده کنند. این وضعیت کمابیش در روز اول برگزاری جشنواره ـ دوازدهم بهمن ـ وجود داشت و کارگران و نیروهای فنی دسته دسته هرکدام در بخشی مشغول به فعالیت بودند.گروهی از آن ها موکت های نمازخانه را با چسب می چسباندند و نسبت به نماز خواندن یکی از مجریان تلویزیون ابراز تعجب می کردند و عده ای دیگر در حال نصب المان های تبلیغاتی و اطلاع رسانی جشنواره بودند.

شوک روز اول جشنواره به نمایندگان رسانه های گروهی حذف سرویس رفت و آمد به پردیس ملت بود. در هفته های پیش از برگزاری جشنواره، روابط عمومی اقدام به برگزاری نظرسنجی بین پردیس ملت و برج میلاد کرد. البته روابط عمومی با زبردستی به این مسئله اشاره نکرد که امسال قرار است در تداوم بودجه های ریاضت طلبانه برای خبرنگاران، حداقل امکانات رفاهی نیز حذف شود. طبیعی است مسوولان جشنواره هم به واسطه قرار گرفتن در طبقه بورژوا، درکی از مشکلات خبرنگاران ندارند و مثلا نمی دانند در ساعت های پایانی شب، رفت و آمد از این پردیس به نقاط دیگر شهر می تواند تا چه اندازه به مشقت جانفرسایی تبدیل شود. به همین دلیل حتی برخلاف رویه جشنواره ای مانند فیلم کوتاه تهران، از قرار دادن چند عدد اتوموبیل ون برای جابجایی خبرنگاران از مقابل پردیس ملت تا میدان ونک هم دریغ کردند. همانگونه که در اقدامی عجیب، آب و چای را که در چنین جشنواره هایی عنصری دم دستی است را هم بر روی خبرنگاران بستند و با اختصاص کارتی چهل هزار تومانی، خبرنگاران به سمت رونق و توسعه فوت کورد ملت هدایت کردند! البته خبرنگاران هنگام حضور در این فوت کورت و صرف چای های 12 هزار تومانی می توانند دقایقی را با گوش کردن به آهنگ های خالتوری که از مانیتورهای این سالن پخش می شود و گهگاه انتخاب هایی هنرمندانه از میان آهنگ های رادیو جوان است، لذت ببرند.

با کارت های چهل هزار تومانی خبرنگاران تنها می توان برخی اقلام را از فوت کورت خرید کرد و مشخصا قیمت یک پُرس غذا که در سطح شهر 15 هزار تومان است، در پردیس ملت سی و پنج هزار تومان قیمت دارد و خبرنگاران در نهایت باید برای تامین وعده های غذایی، دست به جیب شده و از دیگر بخش های فوت کورت خرید نمایند تا بدین وسیله به رونق و توسعه فوت کورت بیفزایند. فورت کورتی که بخشی از پردیسی است که مشخص نیست بر اساس چه ضوابط و استانداردهایی ساخته شد. پردیسی که در چند سال گذشته با بهره گیری از ظرفیت تبدیل شدن به محل برگزاری جشنواره، موفق شد برخی مشکلات مانند پارکینگ را حل کند و حالا باید به واسطه خبرنگاران، فورت کورت آن نیز توسعه یابد تا مسوولان این پردیس بتوانند در مناقصه های آتی، قیمت های بالاتری را برای غرفه های مواد غذایی آن از خلق الله دریافت کنند.

برچسب ها: جشنواره فیلم فجر،سینماپلاس،سینمامثبت،پلاس،ر
نوشته قبلی

سوء استفاده جشنواره فیلم فجر از سیل سیستان و بلوچستان

نوشته‌ی بعدی

کافه داری، راهی برای هویت یافتن زنان مطلقه

نوشته‌ی بعدی

کافه داری، راهی برای هویت یافتن زنان مطلقه

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

آقای سازمان سینمایی! برنامه راهبردی‌اتان محرمانه شد؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۷

نماوا اقدام به خودکشی رسانه‌ای کرده است؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۲

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس