یکشنبه, خرداد ۱۸, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی جشنواره فیلم فجر ـ سی و هشتمین دوره

آیا خروج ماه عسل حاتمی کیا با جریان اصولگرا را به هم خواهد زد؟

۱۳۹۸-۱۱-۱۱
Reading Time: 1 min read
0

سینما مثبت: در آستانه برگزاری سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، به شیوه سال های اخیر برخی کارگردان ها اقدام به نمایش نسخه های تکمیل نشده آثار خود برای اهالی سینما و رسانه می کنند. روشی که نوعی بازارسنجی برای این آثار و دریافت دیدگاه های افراد مختلف است.

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، فیلم خروج ساخته ابراهیم حاتمی کیا از آثاری است که این روزها اخبار و روایت های متفاوتی درباره آن شنیده می شود. فیلمی که می توانست اثری انتقادی باشد اما ظاهرا برخی رخدادهای سیاسی همچون ماجرای سهمیه بندی بنزین و اعتراض های متعاقب آن و نیز وقایع دی 98، آن را تحت الشعاع قرار داده است. در روزهای اخیر نقل قول هایی درباره این فیلم که نام انگلیسی exodus برای آن انتخاب شده شنیده می شود. نقل قول هایی که از شباهت فکری و اندیشه ای خروج با فیلم خبرساز گزارش یک جشن حکایت دارند. حاتمی کیا حدود یک دهه قبل و پس از وقایع خرداد 88 فیلم گزارش یک جشن را متاثر از چنین فضایی ساخت و فیلم به جز نمایش جشنواره، اکران دیگری نداشت و در نهایت با خرید حقوق آن توسط سازمان سینمایی وقت، حاتمی کیا به سراغ ساخت فیلم چ با موضوع زندگی شهید چمران رفت.

حالا نقل قول هایی شنیده می شود که ظاهرا تعدادی از افراد منتسب به طیف اصولگرا پس از تماشای فیلم

اعلام کرده اند: ای کاش خروج را حاتمی کیا نساخته بود و ای کاش این فیلم از کارنامه حاتمی کیا پاک شود. در نقطه مقابل جریان فکری موسوم به اصلاح طلب نیز از فیلم جدید حاتمی کیا حمایت کرده که بارزترین نشانه آن حمایت محمد قوچانی از این اثر است.

سابقه حاتمی کیا نشان می دهد این کارگردان شناخت خوبی از فضای رسانه ای دارد و علاوه بر حضور در جشنواره، کسب جایزه از این رویداد نیز برایش اهمیت فراوانی دارد. به همین دلیل حتی در سالی که با فیلم چ در جشنواره حضور دارند و شانس دریافت جایزه برایش زیاد نیست، با نوعی فضاسازی اقدام به کمک رسانه ای به فیلم شیار 143 برای دریافت جایزه می کند.

ممکن است جریان فعلی نیز بخشی از فضاسازی سازندگان فیلم برای دیده شدن بیشتر این اثر باشد اما اگر این فرضیه را در نظر نگیریم، ممکن است جماعت اصلاح طلب و حتی اپوزیسیون با حمایت از حاتمی کیا تلاش کنند تا در این جشنواره فیلم او را به نفع خود مصادره کنند  و در این مسیر، جناح موسوم به اصلاح طلب دست به کار شده تا از حاتمی کیا تقدیر کند و جناح موسوم به اصولگرا نیز در پی اعلام برائت از فیلم است.

بخشی از ماجرای فیلم های حاتمی کیا فارغ از نمایش جشنواره ای، سخنرانی های آتشین او در جلسات نقد و بررسی و نیز روی سِن جشنواره هنگام دریافت جایزه است که به نوعی تکمیل کلیت فیلم است. حالا تا اولین نمایش نسخه نهایی خروج در جشنواره فیلم فجر یک هفته دیگر باقی مانده است. روزی که با تماشای این اثر می توان فهمید که آیا ماه عسل حاتمی کیا با جریان اصولگرا به پایان رسیده یا اینکه همچنان در این جبهه باقی خواهد ماند؟

برچسب ها: ماه عسل،خروج،حاتمی کیا،سازمان اوج،محمد قوچانی
نوشته قبلی

جشنواره فیلم فجر نشست خبری اش را هم لغو کرد؟

نوشته‌ی بعدی

سوء استفاده جشنواره فیلم فجر از سیل سیستان و بلوچستان

نوشته‌ی بعدی

سوء استفاده جشنواره فیلم فجر از سیل سیستان و بلوچستان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

آقای سازمان سینمایی! برنامه راهبردی‌اتان محرمانه شد؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۷

نماوا اقدام به خودکشی رسانه‌ای کرده است؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۲

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس