چهارشنبه, تیر ۱۱, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی تلویزیون

تعارض دلقک بازی‌های نقی معمولی و دوستان با واقعیت مدافعان حرم

۱۳۹۷-۰۱-۳۱
Reading Time: 1 min read
0

سینما مثبت: پخش سریال پایتخت 5 پایان یافته اما واکنش‌ها همچنان نسبت به این اثر نمایشی ادامه دارد. اخیراً یک مستند ساز در یادداشتی به نمایش آنچه که او «دلقک بازی» در برخورد با داعش عنوان می‌کند، اعتراض کرده است.

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، متن یادداشت «احمد عبدالرحیمی» از مستند سازان کشورمان پیش روی شما است:

سریال پایتخت بعد از ۴ سال متوالی تولید جوک از نوع تمسخر لهجه و خورد کردن اعضا خانواده و هجو و هزل به مشکل مالی بر خورد می‌کند و سر از سازمان اوج در می‌آورد. طبعاً سازمان اوج سیاست‌های خود را اعمال خواهد کرد و تهیه کننده پایتخت می‌پذیرد و الا تفکرات نقی معمولی و اصحابش بجای بالن سواری در پنجمین سال به گل می نشست.

چه اتفاقی قرار است بیافتد؟ اینکه یک موضوع بسیار جدی ارزشمند و مقدس را می‌خواهیم در قالب کلام جوک برای بیننده بیان کنیم؟

زبان این گویش در صدر، نقی معمولی است و دستیاران دست چپ و راست ایشان شامل یکی دو زن و یکی دو مرد و جوان که در لحظات مختلف فیلم زیر لفظ‌های بی ادبانه له و خورد می‌شوند و این موضع خنده دار در تمامی قسمتهای این سریال تداوم دارد که نام آن را فیلم نامه گذاشته‌اند.

اینکه واقعاً چقدر جامعه و بیننده ما نیاز به این قالب کمدی دارد و تا چه حد در معرض خطر تغییر ذائقه نسل پیش رو قرار گرفته‌ایم، سوالاتی است که مدیران فرهنگی باید از خودشان داشته باشند، نه آنکه اجازه دهند طنز پردازان هم مدیریتشان کنند.

مردی که مسیر قلم را در نگارش یک فیلمنامهٔ شایسته نشانمان داد جز مرتضی آوینی شهید نبود. او هر گاه می‌خواست از بهترین مردان و بهترین رفتارهای آنان در عصر و زمان خود بگوید قلم را چنان به فیلمنامه تبدیل می‌کرد که بینند و شنونده احساس نمی‌کردند در حال دیدن فیلم است بلکه خود را در کنار همان بهترین‌ها قرار گرفته می‌دید و در رنج و رشادت‌ها و مظلومیت آنها شریک می‌شد. کجاست آن صدایی که این پرسش‌ها را برایمان تکرار کند؟

چه می‌جویی؟

عشق؟

همینجاست

چه می‌جویی؟

انسان؟

اینجاست

همه تاریخ اینجا حاضر است

 

آیا می‌توان با دلقک بازی داعش را نابود کرد؟

عزیز فیلمنامه نویسی که امروز به همین واسطه مشهور شده‌ای و خود را نه چاپلین بلکه دیکاپریو طنز پایتخت دانستی؛ اگر می‌خواهی از جنگ ۷ سال سوریه و رشادت مدافعین حرم چیزی نشان بدهی اول آن را در قلب خود جستجو کن اگر پیدا کردی می‌توانی نشانش بدهی اگر پیدا نکردی آنوقت بین اینکه از مجاهدین مدافع حرم در نابودی دواعش کمک بگیری یا اینکه خودت با فورقون و فنون کشتی بزنی دچار وهم می‌شوی.

اگر با دلقک بازی می‌توان مجاهدت کرد و داعش را نابود کرد پس اینهمه خون‌هایی که از بازوان منقش به نام مبارک زینب کبری سلام الله ریخته شد و هنوز نام‌های صاحبان این خونها را هم نمی‌دانیم برای چه بود؟

تا کی باید بگوییم ای بابا بگذارید بخندیم و بخندند خوبه دیگه همین عالیه، خود گویی و خود خندیم؟

عوامل پایتخت گفتند ساعتها مستند دیده نشده از جنگ سوریه و مدافعان حرم نشان ما داده‌اند تا تسلط پیدا کنیم به موضوع سوریه. خطای حضرات همینجاست که مستندهایی که باید مردم و خانواده‌های شهدای مدافع ببینند را نشان نقی معمولی‌ها می‌دهند که بعد از هفت سال جنگ در سوریه نتایج رسانه‌ای‌اش می‌شود به وقت شام و پایتخت پنج.

 

چه می‌جویی؟

پول؟

اینجاست

چه می‌جویی؟

شهرت؟

اینجاست

چه می‌خواهی؟

تصویب فیلمنامه؟

اینجاست

چه می‌بینی؟

دنیا؟

همینجاست

به کجا می‌روی؟

نمی‌دانی؟

این هم اینجاست

مدیریت مدیران فرهنگی؟

اتفاقاً فقط اینجاست

برچسب ها: پایتخت 5، سینماپلاس،سینمامثبت،پلاس،مدافعان حرم
نوشته قبلی

بین الملل فجر، جشنواره‌ای که از خجالت همه درمی آید

نوشته‌ی بعدی

توضیحات میرکریمی درباره دو جشنواره بی هویت سینمای ایران

نوشته‌ی بعدی

توضیحات میرکریمی درباره دو جشنواره بی هویت سینمای ایران

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

پس از جنگ دوازده روزه صدا و سیما را کوچک و چابک کنید

۱۴۰۴-۰۴-۰۹

نکته‌های رسانه‌ای جنگ دوازده روزه اسرائیل با ایران

۱۴۰۴-۰۴-۰۸

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس