یکشنبه, خرداد ۱۸, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی خبر

فیلم‌های سفارشی سلیقه‌های مخاطبان سینما را به چالش می‌کشند

۱۳۹۶-۱۲-۲۹
Reading Time: 1 min read
0

سینما مثبت: سلیقه مخاطبان سینمای ایران در سال‌های گذشته عمدتاً به سمت فیلم‌هایی با مضامین اجتماعی و نزدیک به مسائل روز همخوان بوده است. مخاطبان عام از چنین آثاری معمولاً استقبال کرده‌اند اما طی سال‌های اخیر جریانی کوشیده تا این سلیقه را تغییر دهد.

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، در سال‌های گذشته گروهی از سینماگران فیلم‌هایی را مطابق سلیقه برخی جریان‌های سیاسی تولید می‌کردند. آن‌ها همواره برای ساخت چنین فیلم‌های صاحب «امتیاز ویژه» بودند و آثار آن‌ها همواره با بهترین بودجه تولید می‌شد و چند جایزه از جشنواره فیلم فجر را نیز به خود اختصاص می‌داد. این فیلم سازان چندان علاقه مند به دریافت «اکران» نبودند چون هرچه فیلم آن‌ها کمتر دیده می‌شد، ضعف‌های آن‌ها کمتر به چشم می‌آمد اما جریانی که در سال‌های اخیر وارد این عرصه شده، با وجود ساختن فیلم‌های «بد»، علاقه مند به دریافت جوایز در تمامی بخش‌ها و نیز دریافت بهترین زمان اکران و نیز ویژه‌ترین شرایط رسانه‌ای و اکران نیز هست. این جریان پُرهیاهو هرچند فیلم‌هایش از نظر تکنیکی در سطح بالایی قرار دارد اما حرف‌هایش حرف جامعه نیست و بعضاً پیام‌هایش آمیخته به «ریاکاری» است. این فیلم‌ها هرچند با هیاهوی بسیار روانه اکران می‌شوند و به واسطه برخی حمایت‌ها از فروشی نسبی برخوردار می‌شوند اما به مرور باعث قهر مخاطب با سینما می‌شوند؛ سینمایی که مخاطب خود را در هیچ کجای آن نمی‌بیند.

برچسب ها: جشنواره فیلم فجر،فیلم های اکران،اکران نورز،سینماپلاس،سینمامثبت،پلاس،plus
نوشته قبلی

سرنوشت اکران نورزی در پاییز «بسته شده» است؟!

نوشته‌ی بعدی

اختلاف حساب هفت میلیاردی جشنواره فیلم فجر از کجا ناشی می‌شود؟

نوشته‌ی بعدی

اختلاف حساب هفت میلیاردی جشنواره فیلم فجر از کجا ناشی می‌شود؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

آقای سازمان سینمایی! برنامه راهبردی‌اتان محرمانه شد؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۷

نماوا اقدام به خودکشی رسانه‌ای کرده است؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۲

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس