سینما مثبت: در فضای پُر رقابت کسب و کار، برخی شرکتها به جای صرف هزینههای کلان در عرصه تبلیغات، دست به ابتکارهایی میزنند که جای تأمل دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، برنامه «خندوانه» از معدود برنامههای پُرمخاطب صدا و سیما است که طیف وسیعی از مردم مخاطب آن هستند. این برنامه با حمایت برند «اسنوا» تولید میشود و با تبلیغ محصولات این تولید کننده داخلی، مخاطبان خود را به خرید کالاهای این گروه تولیدی تشویق مینماید. همکاری میان اسنوا و برنامه خندوانه نمونهای مناسب از همکاری نهادی اقتصادی با برنامهای فرهنگی است.
حالا مدتی است یکی دیگر از برندهای فعال در حوزه تولید لوازم خانگی اقدام به انجام تبلیغات تلویزیونی پیش از برنامه «خندوانه» میکند. برند «دوو» که آن هم در زمینه لوازم خانگی فعال است، این روزها با نصب بیلبوردهایی در سطح شهر، از اهدای یک جایزه پنجاه میلیون تومانی به برندگان خود در هر شب خبر میدهد. جالب اینکه قرعه کشی مربوط به این جایزه هر شب پیش از برنامه خندوانه از شبکه نسیم پخش میشود و حتی به این مسئله در بیلبوردهای تبلیغاتی دوو نیز اشاره شده است. این اتفاق یعنی ایجاد موقعیت توسط یک برند و بهره گیری از آن توسط برند دیگر، مسئلهای است که نشان از هوشمندی طراحان این فعالیت تبلیغی دارد. شاید تصور شود این اتفاق به معنای ساخت موقعیت توسط برندی ایرانی و بهره گیری از این موقعیت توسط برندی غیر ایرانی است اما هر دو این محصولات توسط «گروه صنعتی انتخاب» عرضه میشود. گروه انتخاب مسوولیت تولید محصولات اسنوا را به عهده دارد و هنگام فروش محصولات دوو نیز ضمانت آن از سوی گروه انتخاب عرضه میشود. در واقع یک مجموعه واحد با بهره گیری از فرصتی تبلیغاتی، دو نوع محصول عرضه میکند که فروش هر یک از آنها نهایتاً به سود مجموعه واحد است.