رامبد جوان و توجیه شعار غلط «اسنوا»
سینما مثبت: حضور پُر رنگ شرکتهای اقتصادی در تولید برنامههای تلویزیونی صدا و سیما را از وضعیت بحرانی نجات داده اما میزان انعطاف این رسانه در مقابل برخی برندها و نیز چشم پوشی بر مشکلات و مسائل آنها عجیب به نظر میرسد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، این روزها برند ایرانی «اسنوا» که در حوزه تولید لوازم خانگی فعال است، با حضور پُر رنگ در برنامه خنداونه و همچنین برخی تبلیغات تلویزیونی در پی نمایش توانمندیهای خود به مخاطب ایرانی است اما در اتفاقی عجیب، شعار «روی ما حساب کنید» که از سوی این مجموعه انتخاب شده از نظر دستور زبان فارسی «غلط» است و جالب اینکه نه این مجموعه بزرگ متوجه اشتباه بودن چنین مسئلهای شده و نه مشاوران تبلیغاتیاش در این خصوص به اسنوا مشاوره دادهاند. بدتر از همه اینکه شوراهای محتوایی و نظارتی سازمان صدا و سیما نیز نسبت به این مسئله واکنشی نشان ندادهاند. در زبان فارسی عبارتی مانند «روی ما حساب کنید» دقیقاً به معمای خَم شدن فردی و حساب کردن فردی دیگر بر روی پشت او است که استفاده از این عبارت به معنای دلگرم بودن به فرد یا افرادی خاص، غلط است و باید از ترکیب درست آن استفاده کرد.
جالب اینکه رامبد جوان در توجیه این شعار در برنامه خندوانه گفته معنی این حرف این است که «یعنی بابت انجام هر کار و ارائه خدماتی اسنوا پاسخگو است» که این تعبیر هم از عبارت مذکور برنمی آید.
امید است برندهای ایرانی با هوشمندی بیشتری در عرصه تبلیغات حضور یابند.