شنبه, خرداد ۱۷, ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
  • صفحه اصلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • کتاب
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • فرهنگ و جامعه
  • سینما پلاسی ها
  • مالتی مدیا
    • فیلم
    • عکس
  • فیلم فجر
    • جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
    • جشنواره چهل و یکم فیلم فجر
    • جشنواره چهلم فیلم فجر
    • جشنواره سی و نهم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هشتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر
    • جشنواره سی و هفتم فیلم فجر – بین الملل
    • جشنواره سی و ششم فیلم فجر
    • جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
    • جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
  • آپارات
  • آموزش
  • رضا استادی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
سینما پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی یادداشت

هدف کارگردان لانتوری از این فعالیت‌ها چیست؟

۱۳۹۵-۰۵-۳۰
Reading Time: 2 mins read
0

هدف کارگردان لانتوری از این فعالیت‌ها چیست؟

 

سینما مثبت:در سال‌های اخیر بهره گیری از فضای مجازی و نرم افزارهای موبایلی برای تبلیغات فضای تازه‌ای را پیش پای عرضه کنندگان محصولات مختلف باز کرده است. سینماگران نیز تلاش کرده‌اند با بهره گیری از ابزارهایی همچون: اینستاگرام، تلگرام، فیس بوک و… مخاطبان را جذب آثار خود کنند اما عملکرد برخی سینماگران حاکی است با چنین فضایی آشنایی چندانی ندارند و در انتخاب‌های خود به بیراهه می‌روند.

 

لانتوری،رضا درمیشیان،سینماپلاس،سینمامثبت،پلاس،شکلکت های تلگرامی لانتوری،plus

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، «رضا درمیشان» یکی از کارگردان‌های جوان سینمای ایران است که این روزها سومین فیلمش با نام «لانتوری» در حال اکران است. فیلمی که در آستانه اکران عمومی آن «استیکرهای تلگرامی» برایش طراحی شده تا ضریب نفوذ این فیلم در فضای مجازی را افزایش دهد. رویکرد استیکرهای مذکور «طنز و کمدی» است حال آنکه فیلم لانتوری اساساً فیلمی تلخ و تکان دهنده است که استیکرهای طراحی شده هیچ تناسبی با فضای کلی آن ندارد. مشاهده این استیکرها بیانگر این مطلب است که گویی کارگردان قصد داشته با طراحی این شکلک‌ها، با مخاطبان خود شوخی کرده و حتی سوژه فیلمش را دست بیندازد! جالب‌تر اینکه این کارگردان جوان خودش را هم سوژه یکی از استیکرها کرده و با کنایه‌ای به فیلم توقیف شده‌اش یعنی عصبانی نیستم! برای خود نیز شکلک طراحی کرده که این میزان از خود شیفتگی مثال زدنی و قابل تأمل است!

 

 

لانتوری،رضا درمیشیان،سینماپلاس،سینمامثبت،پلاس،شکلکت های تلگرامی لانتوری،plus

 

درمیشیان پس از ساخت فیلم تجربی و نسبتاً قابل قبول «بغض»، به جای تلاش برای نزدیک شدن به زبان و بیان سینمایی، در دو فیلم بعدی‌اش به سراغ سوژه‌هایی رفته که اصطلاحاً «ملتهب» هستند. البته او با به کارگیری تکنیک خاص خود سعی کرده نگاهی متفاوت به این سوژه‌های ژورنالیستی ارائه نماید اما در آخرین ساخته‌اش یعنی لانتوری مخاطب به جای مواجهه با اثری سینمایی، با فیلمی طرف است که هرکجای آن کارگردان کم آورده، دوربینی مقابل شخصیت‌هایی همچون: قاضی، فعال اجتماعی و… گذاشته شده تا به نیابت از کارگردان بیانیه صادر کرده و حرف‌های فیلم را به شکلی کاملاً مستقیم بیان نمایند. البته درمیشان ثابت کرده رگ خواب گروهی از مردم جامعه را که معمولاً درگیر «جو» هستند و نسبت به همه چیز ـ از انتخابات سال 88 گرفته تا اسید پاشی و حیوان آزاری ـ واکنش نشان می‌دهند را به خوبی می‌شناسد و می‌تواند فیلم‌های خوبی برای آن‌ها بسازد. البته درمیشیان خود نیز این روزها در قالب مصلح و فعال اجتماعی ظاهر شده و در چندین تجمع اعتراضی علیه پزشکانی که در مرگ مرحوم عباس کیارستمی نقش داشته‌اند حاضر شده است و شاید عجیب نباشد او در فیلم بعدی‌اش موضوعی از این دست را دستمایه ساخت فیلم کند.

سینما مثبت امیدوار است کارگردان‌های جوانی مانند درمیشیان به جای پیروی از روش‌های اینچنینی در امر فیلم سازی، با مطالعه و تعمق آثار عمیق‌تر و جدی‌تری خلق کنند که به سینمای واقعی و مورد توجه مخاطب نزدیک باشد نه اینکه تلفیقی از فیلم سازی سینماگرانی باشد که این نوع فیلم سازی را در قالب آثاری همچون: «نون و گلدون» و «سلام سینما» تجربه کرده‌اند!

 

 

 
نوشته قبلی

تبلیغ یکی از برندهای چند ملیتی در صدا و سیما

نوشته‌ی بعدی

جدیدترین فعالیت اقتصادی عمو پورنگ چیست؟

نوشته‌ی بعدی

جدیدترین فعالیت اقتصادی عمو پورنگ چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینما پلاس

این سایت بر اساس طراحی گرافیکی اختصاصی برنامه نویسی شده و تمامی بخش های آن مشمول قانون کُپی رایت می باشد. کُپی برداری از بخش های اختصاصی سایت و مشابه سازی آن، برای صاحبان این سایت حق شکایت و پیگیری در مراجع قضایی را ایجاد خواهد کرد.

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

۱۴۰۳-۰۵-۲۷

سریال طوبی؛حکایت‌ مستربین در بغداد  

۱۴۰۳-۰۶-۱۰

طوبی و خاطرخواه‌هایش!

30

الگوهای فیلمفارسی در سریال طوبی

18

آقای سازمان سینمایی! برنامه راهبردی‌اتان محرمانه شد؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۷

نماوا اقدام به خودکشی رسانه‌ای کرده است؟

۱۴۰۴-۰۳-۱۲

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Smiley face Smiley face Smiley face Smiley face

  • درباره
  • تبلیغات
  • سیاست و حریم خصوصی
  • تماس

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تمام حقوق این سایت متعلق به سینما مثبت می باشد . طراحی شده توسط مدیا پلاس