چه کسی جشنواره فجر را از بی پولی نجات داد؟
سینما مثبت: با وجود اعلام دبیر و مسوولان جشنواره فیلم فجر درخصوص جذب منابع مالی جهت برگزاری این رویداد، تلاش های چند ماهه آنها برای جذب منابع مالی به نتیجه ای نرسید و سرانجام مجبور به بهره گیری از اسپانسر قدیمی جشنواره شدند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خبری ـ تحلیلی سینما مثبت، یکی از دلایلی که باعث تشویق حامیان مالی به حضور در رویدادی همچون «فیلم فجر» می شود، حضور ستاره های سینمایی و چهره های خبر ساز و همچنین آثاری است که می توانند در گیشه موفقیت کسب کنند. جشنواره فیلم فجر در سال های اخیر همواره حدفاصل رویدادی تجاری و رویدادی فرهنگی ـ هنری بوده است. ظاهر و رنگ و لعاب آن شبیه رویدادهای تجاری است اما به واسطه غلبه آثاری با محتوای تجربی و هنری، محتوایی ضد گیشه دارد. بر همین اساس صاحبان سرمایه علاقه ای به سرمایه گذاری در آن ندارند.
شنیده می شود امسال در دوره سی و چهارم نیز «محمد حیدری» دبیر جشنواره قول های فراوانی به سازمان سینمایی برای جذب حامی مالی داده بود که هیچ یک از آنها عملی نشد و در نهایت جشنواره با توسل به «سید مصطفی ابطحی» قائممقام اقتصاد سینما و معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی و سمعی و بصری» که حالا بهعنوان مدیرعامل موسسه رسانههای تصویری مشغول به فعالیت است؛ موفق به جلب رضایت رایتل برای حضور در این رویداد شد. ظاهرا رایتل پاسخ مساعدی به مراجعات فردی مسوولان جشنواره نداده بود و صرفا با اتکاء به اعتبار ابطحی، حاضر به همکاری مجدد با این رویداد شده است.
به نظر می رسد رویدادهای فرهنگی به دلیل غلبه نگاه روشنفکری و نیز نداشتن بازده معنوی، جذابیت خود را برای اسپانسرها از دست داده و بر همین اساس مسوولان جشنواره باید فکری جدی برای این مسئله کنند.
در تصویر مربوط به این خبر، ابطحی با کت تیره و پیراهن سفید ایستاده است.
مطالب مرتبط:
آقای ایوبی! این آدم ها چه ربطی به سینما دارند؟
پشت پرده استعفای شهاب حسینی از جشنواره فجر