امید است مدیریت جدید صدا و سیما در کنار اقدامهای ارزنده و تغییرات جدید خود، توجهی ویژه نیز به این رویداد داشته باشد و برنامه ای دقیق و مناسب برای بهره گیری از ظرفیتهای چنین جشنواره ای تدوین کند.
تعطیلی بی سر و صدای جشنواره جام جم
«سرو چمان» سیما خُشک شد!
سینما پلاس: در دو ماه اخیر سازمان صدا و سیما آبستن تغییرات و تحولات گوناگونی بوده و با جابجایی گسترده مدیران این سازمان باعث شده تا برخی اتفاقها از نگاه رسانهها پنهان بماند. تعطیلی بی سر و صدای «جشنواره جام جم» یکی از این اتفاقها است.
به گزارش وب سایت خبری ـ تحلیلی سینما پلاس، برگزاری جشنواره ای با هدف نقد و بررسی برنامههای تلویزیون، از ایدههایی بود که در دوران حضور علی لاریجانی در مدیریت سازمان صدا و سیما عملی شد. بعد از آنکه عزت الله ضرغامی مدیریت صدا و سیما را به عهده گرفت، برگزاری این جشنواره چند سالی متوقف بود تا اینکه در شکل و ظاهری جدید، از سه سال قبل دوباره برگزاری این جشنواره عملی شد.
پاییز موعد برگزاری این جشنواره است و مسئولان سیما که تصور میکردند مدیر جدید این رسانه نیز احتمالاً تا چند ماه تغییرات زیادی در مدیریت این رسانه ایجاد نخواهد کرد، در شهریور ماه با خیال راحت و خوشبینی اقدام به اجرای فعالیتهای مرتبط با این جشنواره کردند و معاون سیما در حکمی دبیران بخشهای هفت گانه این جشنواره را منصوب کرد. «مجید زینالعابدین مدیر شبکه سه» به عنوان دبیر بخش مجموعه نمایشی، «محمدرضا معصوم زادگان» رئیس مرکز سیما فیلم به عنوان دبیر بخش فیلم تلویزیونی، «غلامعلی رمضانی» مدیرکل تأمین برنامه و رسانه بینالملل سیما به عنوان دبیر بخش بینالملل، «رضا پورحسین» مدیر شبکه مستند به عنوان دبیر بخش برنامههای گفتگو محور، «محمد مهدی قاسمی» مدیر شبکه آموزش به عنوان دبیر بخش برنامههای ترکیبی، «علی طلوعی مدیر شبکه جام جم» به عنوان دبیر بخش مردمی و «حسن اسلامی مهر» مشاور عالی معاون سیما و مدیر کل آموزش و پژوهش به عنوان دبیر بخش ویژه، «مهدی فرجی مدیر شبکه یک» به عنوان دبیر جشنواره، «محمد امین توکلی زاده» مدیر کل اداری و مالی سیما به عنوان دبیر پشتیبانی و «امیر محمدی» به عنوان دبیر اجرایی این جشنواره برخی از انتصابهای صورت از سوی معاون سیما بودند. در دو ماه گذشته تغییرات فراوانی در سیما رخ داده و بسیاری از این مدیران با مسؤولیت های خود خداحافظی کردهاند.
این جشنواره قرار بود در 28 دی ماه امسال در هفت بخش برگزار شود و تا ابتدای آبان ماه متقاضیان باید آثار خود را به دبیرخانه جشنواره تحویل میدادند اما سرعت تحولات سیما آنقدر زیاد بوده که تعطیلی این جشنواره به چشم نیامده است. حتی سایت جشنواره به نشانی www.sarvesima.ir نیز مدتی است تعطیل شده و هیچ خبری از جشنواره بر روی آن منتشر نمیشود.
جشنواره سیما در دوره جدید برگزاری خود در زمان دارابی، از نشان «سرو» به عنوان نماد استفاده میکرد که شباهت فراوانی به نشان «محمد باقر قالیباف» در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری داشت. این رویداد با انتقادهای فراوانی از سوی برنامه سازان مواجه شده بود که البته به دلیل فضای خاص سازمان هیچ گاه امکان ظهور و بروز رسانه ای نیافت. امید است مدیریت جدید صدا و سیما در کنار اقدامهای ارزنده و تغییرات جدید خود، توجهی ویژه نیز به این رویداد داشته باشد و برنامه ای دقیق و مناسب برای بهره گیری از ظرفیتهای چنین جشنواره ای تدوین کند.