سازندگان این فیلم به قدرت و نفوذ بالای خبرگزاری فارس به عنوان یک رسانه حرفه ای اذعان دارند و فارغ از انتقادهای صریح این رسانه در مسائلی مانند خانه سینما، این خبرگزاری را از لحاظ حرفه ای رسانه ای جدی میدانند.
در آستانه نمایش عمومی فیلم «میهمان داریم» صورت گرفت:
اعتراف مدیر عامل خانه سینما به اهمیت خبرگزاری فارس
سینما پلاس: محمد مهدی عسگر پور مدیرعامل خانه سینما و منوچهر محمدی از فعالان صنفی سینمای ایران، در اقدامی عملی به اهمیت خبرگزاری فارس به عنوان رسانه ای مؤثر اذعان کردند. این اتفاق در شرایطی رخ میدهد که این دو سینماگر بارها نسبت به نوع برخورد این خبرگزاری با مسائل صنفی سینمای ایران و خصوصاً ماجرای خانه سینما واکنشهایی منفی نشان داده بودند.
به گزارش وب سایت خبری ـ تحلیلی سینما پلاس، کمتر از دو هفته دیگر به آغاز نمایش عمومی فیلم «میهمان داریم» ساخته محمد مهدی عسگر پور باقی مانده است. این فیلم به تهیه کنندگی منوچهر محمدی ساخته شده و سرمایه گذار آن نیز حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی است. این روزها خبرگزاری فارس در صفحه اول خود اقدام به تبلیغ این فیلم در قالب تصاویر متحرک ـ فلش ـ نموده است. تبلیغی که طبق پیگیری خبرنگار سینما پلاس مشخص شد برای در اختیار گرفتن آن طی مدت زمانی یک ماهه، باید 22 میلیون تومان پول پرداخت کرد. هرچند این خبرگزاری به برخی تبلیغات فرهنگی تخفیف نیز میدهد اما اگر تخفیف مربوط به این آگهی نیز در نظر گرفته شود، با توجه به ادامه تبلیغ فوق در زمان اکران فیلم، مشخص خواهد شد از محل تبلیغات آخرین ساخته عسگر پور مبلغ قابل توجهی به خبرگزاری فارس پرداخته شده است.
شاید اینطور به نظر برسد که مسائل مربوط به تبلیغات یک فیلم، صرفاً در اختیار شرکت پخش کننده آن فیلم است و چنین مسائلی ارتباطی به کارگردان و تهیه کننده ندارد اما تجربه و همچنین مشاهدههای خبرنگار ما حاکی از آن است که پخش کنندگان یک فیلم، همواره نظر و دیدگاه سازندگان اصلی ـ کارگردان و تهیه کننده ـ را برای آگهی دادن در نظر میگیرند و اگر رسانه ای روابط خوبی با سازندگان یک فیلم نداشته باشد، حتی با وجود برخورداری از قدرت نفوذ و تأثیر گذاری بالا، از دریافت آگهیهای آن فیلم محروم خواهد شد. ضمن آنکه تقسیم و توزیع آگهی در نظام رسانه ای ایران همواره متکی بر روابط دوستانه نیز هست و در صورت عدم وجود رفاقت، محال است میان صاحبان یک فیلم و یک رسانه آگهی رد و بدل شود و قطعاً در این مورد نیز ملاحظه فوق لحاظ شده است.
تمامی این موارد حاکی از آن است که سازندگان این فیلم به قدرت و نفوذ بالای خبرگزاری فارس به عنوان یک رسانه حرفه ای اذعان دارند و فارغ از انتقادهای صریح این رسانه در مسائلی مانند خانه سینما، این خبرگزاری را از لحاظ حرفه ای رسانه ای جدی میدانند.
خبرگزاری فارس هم اکنون در بخش سینمایی خود از حضور «احسان هوشیارگر» به عنوان دبیر و خبرنگارانی همچون: احسان عباسی بهره میبرد.