این برنامه عروسکی یکی از گران قیمت ترین برنامه های تلویزیونی است و مبلغ بسیار بالایی بابت ساخت آن به سازندگانش پرداخت می شود.
گزارش سینماپلاس از درآمدهای میلیاردی یک برنامه تلویزیونی
کلاه قرمزی یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان «آب» خورد
سینماپلاس: صحبت های شخصیت های عروسکی برنامه کلاه قرمزی، حدود یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان هزینه در برداشت.
به گزارش وب سایت خبری ـ تحلیلی سینماپلاس، روزنامه بانی فیلم امروز در ستون «شما هم» که مخصوص درج اخبار درگوشی است، خبری درخصوص حمایت مالی سازمان آب و وزارت نیرو از برنامه کلاه قرمزی پرداخت. در این خبر آمده است: «در گرماگرم روزهای داغ تابستان امسال و ظهور پدیده کم آبی و اصرار سازمان آب و وزارت نیرو بر ضرورت صرفه جویی در مصرف آب،شنیدیم که سازمان آب به عنوان یکی از اسپانسرهای برنامه کلاه قرمزی، رقمی حدود یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان هزینه کرده ا. این خبر هنوز به شکل رسمی تایید یا تکذیب نشده است».
خبرنگار بانی فیلم در ادامه روایت خود از این ماجرا می نویسد:«این رقم به خاطر این هزینه شده که در برنامه مذکور، درباره موضوع کم آبی صحبت شود و اینکه چنانچه در مصرف این مایه حیات صرفه جویی نشود، با مشکل قطعی آب مواجه خواهیم شد.دوست شوخ طبعی به طنز می گفت اگر سازمان آب همین مطلب را به خرید بطری های آب اختصاص می داد، مشکل کم آبی کشور حل می شد!».
طبق بررسی های سینماپلاس با مبلغ مورد اشاره می توان 000/800/2 بطری آب معدنی نیم لیتری خُنک خریداری کرد اما نکته قابل تامل این خبر این است که در سال های اخیر تصویر عروسک های کلاه قرمزی بر انواع و اقسام محصولات تجاری از خوراکی گرفته تا لوازم التحریر و دستمال کاغذی نقش بسته است. این اقدام که قطعا با همکاری صدا و سیما و سازندگان این برنامه صورت گرفته همواره در هاله ای از ابهام قرار داشته و هیچ گاه مشخص نشده از بابت این مساله چه درآمدی حاصل شده و این درآمد چگونه تقسیم شده است؟ آیا درآمد حاصل از این تبلیغات به تلویزیون تعلق دارد یا نصیب دست اندرکاران این برنامه می شود؟! بد نیست بدانید این برنامه عروسکی یکی از گران قیمت ترین برنامه های تلویزیونی است و مبلغ بسیار بالایی بابت ساخت آن به سازندگانش پرداخت می شود.